Avatar billede kongen.dk Nybegynder
12. november 2004 - 23:55 Der er 11 kommentarer

computer fryser spontant!

godaften eksperter:)

jeg har et problem med en computer, som jeg har meget svært at se hvad problemet kan være.

må vel hellere fortæltte at maskinen er fra november 2001.

men for ca. 2 månder siden, begyndte den at fryse i utide, jeg formatere, men problemet forblev, prøvede at installere andet OS, virkede heller ikke!

derefter prøvede jeg at skifte alle komponenter i computer, dette virkede heller ikke.. (liste over jeg har skiftet)

harddisk
grafikkort
ram
firewire
netkort
.. men som sagt blev problemet ikke løst

er der nogen der har et godt bud på hvad dette kunne være?

det skal siges at jeg har prøvet med 3 forskellige os'

kongen.dk
Avatar billede kongen.dk Nybegynder
12. november 2004 - 23:56 #1
beklager stave fejl:(

gik lidt hurtigt
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2004 - 00:00 #2
Test den med en anden PSU, eventuelt lånt !
Avatar billede gl.k. Nybegynder
13. november 2004 - 00:07 #3
- sæt bios settings til default frem for performance.
- check temperature af GPU og CPU
- gi´ ram højere timings
- prøv med kun 1 DIMM, ikke 2 ram klodser
- gi´ AGP porten 0.1V mere

- evt. findes der et nyere bios til bundkortet
Avatar billede big-o Nybegynder
13. november 2004 - 01:10 #4
havde et ligende problem, med p den frøs også midt i det hele, ikke noget med blå skærm, det var bare som om at det var et billede, så kunne jeg genstarte og efter ganske kort tid gjorde den det igen, - det viste sig at være et defekt ide-kabel efter jeg havde være igennem samm tur kongen.dk, viste det sig bare at være et kabel
Avatar billede halifax Nybegynder
13. november 2004 - 05:24 #5
Og med noget hos mig der kunne lige, og efter fire indleveringer til sælger, viste det sig at være defekt bundkort.
Det har du vist ikke skiftet endnu.  :)
Avatar billede pink-bear Nybegynder
13. november 2004 - 09:24 #6
big-o et defekt kabel? Jeg har samme problem som kongen.dk og jeg har skiftet: Grafikkort
Psu
Bundkort

Har testet ram og slået alt onboard til og taget pci kort ud, formateret og jeg bliver snart sindssyg.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. november 2004 - 11:50 #7
For at dele mellem OS programfejl eller HARDWARE problem/fejl så boot op i REN DOS på en floppy ( www.bootdisk.com ) og la' den stå der i X tid - flere timer for den sags skyld.
Se/prøv om den stadig kan reagere på [ENTER] ...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. november 2004 - 11:52 #8
Jeg behøver vel ikke at nævne noget om opdateret/korrekte driverer til diverse enheder osv.
Samt WindowsUpdate med diverse SP1/SP2 ?

Har du eller har haft INTERNETTET på undervejs/under brug ?
(Virus/Spyware/'snavs' ... ?)
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. november 2004 - 12:23 #9
Spørgeren er forsvundet. !
Avatar billede gl.k. Nybegynder
26. december 2004 - 01:52 #10
Fortæl evt. lige, om du fandt ud af det og afslut så evt. spørgsmålet, tak.
Avatar billede halifax Nybegynder
26. december 2004 - 13:57 #11
Er problemet løst, så skriv kort hvad den var - til glæde for andre brugere, som læser det.
Er det ikke løst / kan ikke løses så opret selv svar og akcepter eget svar for at lukke spm.

Til k - Det er useriøst at lave et svar som dit ovenfor, selv om der er udsat 200 point. Det løser jo ingen ting. Kan noget af det tidligere skrevne bruges, kan spørger altid bede vedkommende om at lave et svar.    :)