Avatar billede dellevela Nybegynder
17. november 2004 - 19:21 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Tv out med ati

hej eksperter jeg har lige fået min bærbar for 3 uger siden.

i tirsdags tog jeg ned til min it forhandler og spurgte efter et tvout stik til min bærbar og så skulle han se den, da han så så at det var en asus sagde han at asus med ati grafikkort og så sagde han at asus samlede det hele i en og så sagde han at der må have fulgt en ledning med og den viste jeg ham så og han sagde at det var den rigtige og der efter gav han mig et scarstik og en dobeltminijack til video.

da jeg så kom hjem satte jeg det til mit tv og gik over på tv av.

så satte jeg stikkene i og startede bærbaren, men intet skete, så har jeg været inde og læse her hvad jeg skulle gøre og jeg har sat den på theater mode. men den siger bare NOT CONNECTED.

hvad skal jeg gøre jeg har prøvet at se om jeg kunne få skærmen til at køre med 2 lige som når man køre med en pc skærm ved siden af.

så hvis der er nogle der ved hvad jeg skal gøre og som gerne vil tjene 200 dejlige point så skriv endelig.

på forhånd tak

www.younk.dk/tvout/index.htm (her er billeder af de forskellige stik osv.)
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
17. november 2004 - 19:34 #1
Jeg har haft samme problem med min HP pavilion zv5000...

Jeg havde de samme type kabler, men det virkede ikke...
Hvorfor fandt jeg aldrig ud af, men jeg prøvede i stedet for følgende system:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=103983

Ud det virker ;)
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
17. november 2004 - 19:35 #2
Ud=og det virker ;)
Avatar billede dellevela Nybegynder
17. november 2004 - 19:40 #3
jeg har jo en bærbar kan ikka bare sætte det kort i eller hvad?????
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
17. november 2004 - 19:49 #4
Det er heller ikke et kort jeg har givet link til...
Det er en grafik og audio kabel...
Avatar billede dellevela Nybegynder
17. november 2004 - 19:52 #5
nåre smart jeg prøvet at vise dem siden nede i min lokale it butik, de kan garenteret bestille det ellers også har de det.

hvis det virker får du point, selv om at det undre mig at jeg ikke kan få det til at virke med ati software og asus egne kabler.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
17. november 2004 - 20:41 #6
De har dem tit i fakta eller netto aldi til små 100kr..
Avatar billede freehelp Praktikant
17. november 2004 - 21:14 #7
Næsten ingen bærbare har som standard tændt for deres tv-udgang. Dette skal gøres i den indbyggede skærmdriver, hvor man har mulighed for at ændre skærmbillede mv.
Avatar billede dellevela Nybegynder
17. november 2004 - 21:19 #8
ja det har jeg også fundet ud af men den kan ikke se mit tv for der skal være en knap i min ati driver der er rød som jeg så kan klikke grøn men den kan ikke connecte lige som min alm pc skærm kan.
Avatar billede freehelp Praktikant
17. november 2004 - 21:20 #9
Med din maskine er du 95 % sikkert tilknyttet Asus´s on-site support så er markedets bedte p.t

Ved diverse fejl kan du altid kontakte dem
Kontakt Asus service center på telefon: 38 32 29 43
Mandag-fredag 8:30 til 17:00

Ofte foregår support ved fejl hos dig selv. Er det generelle tvivls spørgsmål er deres support 100 % top!

Men tjek lige og der overhovedet er tændt på tv-out
Avatar billede freehelp Praktikant
17. november 2004 - 21:22 #10
Prøv enten Asus som jeg linker til i morgen eller ring til dem her
http://www.laptop4u.dk/kontakt.html

og spørg evt efter Dan Mørkbak

Har du tjekket på skærmdriveren?
Avatar billede dellevela Nybegynder
17. november 2004 - 21:24 #11
okay mange tak, det vil jeg gøre som det første imorgen, jeg har været inde på ati.com og under deres mobile står da at man skal bruge dem der fulgte med bærbaren og det er dem jeg bruger. ville det hjælpe hvis jeg havde nogle screenshots af mine indstillinger. så kunne i se hvis jeg havde gjort en fejl.
Avatar billede freehelp Praktikant
17. november 2004 - 21:29 #12
Du kan ikke længere hente mobility drivers på ATI.

Du skal altid hente dem på producentens hjemmeside.

ellers kan man hente den nyeste CATALYST driver fra http://www.ati.com

Dernæst kandu modde den med MobilityDriver
http://www.driverheaven.net/patje/
Avatar billede freehelp Praktikant
17. november 2004 - 21:30 #13
Nej det ville hjælpe hvis jeg sad med den her :-)

Tester dem tildagligt for et par firmaer, og den fejl er ret gennemgående beklageligt :-)

Ring til laptop i morgen, eller tag Asus. Deres support er helt i top
Avatar billede dellevela Nybegynder
18. november 2004 - 16:52 #14
jeg tog ned til en anden it forhanlder der gav mig et trejestik og et andet scar stik i bytte for det jeg havde så nu virker det. men i skal have mange tak for hjælpen alle sammen... så smid et svar og i vil få point senere
Avatar billede freehelp Praktikant
19. november 2004 - 08:09 #15
Nej tak til point