Avatar billede joaqin Nybegynder
18. november 2004 - 14:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Xp home Langsom , ved åben og luk

Hej Alle eksperter

Jeg har følgende problemer:

Når jeg lukker Xp home går der ca 35 til 45 sec
>lukker windows>gemmer indstillinger> til maskinen fysisk er slukket!!

Når jeg åbner outlook ekspress går der ca 30 sec

Det føler jeg er alt for lang tid!!

Det er en helt ny maskine
250 gb primær harddisk kun brugt 10 gb
10 gb slave kun brugt 2 gb
2 gb ram
3.2 pentium 4 processor

Jeg har :
Defragmenteret begge drev
Sat computeren til ”bedste ydelse”
Kørt spywareprogrammer
Fjernet cockies
Fjernet unnessasary files
Kørt virusscan

Foruden det medfølgende til xp home
Ligger der kun :

Word
Addaware
Easy cleaner

HVAD KAN OVENSTÅENDE SKYLDES??

Jeg savner gode råd til hurtigere performance (ikke Overclocking)

De venligste hilsner

Joaqin
Avatar billede visto Professor
18. november 2004 - 15:58 #1
Hvis det var min maskine, ville jeg starte helt forfra: frisk Windows installation, alle opdateringer.
Du nævner ikke at du har firewall på din maskine, så du kan sagtens have reddet dig dig noget snavs, som måske kan sløve maskinen.
Avatar billede joaqin Nybegynder
18. november 2004 - 16:04 #2
Hej visto

Jeg har firewall
Og min windows installation er lavet her i morges
Så det er udelukket

Men det undre mig helt vildt..Da det jo er en rimelig kraftig Pc
MVH
Joaqin
Avatar billede visto Professor
18. november 2004 - 16:31 #3
Jeg forstår din undren, men Windows er, siger min erfaring mig, mere lunefuld end man lige skulle tro.
Man skulle kunne reparere Windows v.hj.a. installations-disken uden at ominstallere, men jeg mener at have læst (her på Eksperten) at man kan få problemer, når det er XP Home. Jeg har ikke selv prøvet at reparere, men det kan da godt tænkes at din installation ikke er som den skal være, selv om den er fra i morges...
Avatar billede joaqin Nybegynder
18. november 2004 - 16:38 #4
hej visto
jeg vil prøve

mvh j
Avatar billede knoes Nybegynder
24. november 2004 - 11:21 #5
hejsa... har set dit problem før... opdater din bios, inden du installere sp2
Avatar billede visto Professor
24. november 2004 - 14:10 #6
>knoes: åh, den er jeg prøvet at krybe uden om, men måske jeg skulle se at få det gjort.
Avatar billede joaqin Nybegynder
23. december 2005 - 11:19 #7
Lukker spg
Glædelig jul