Avatar billede iceyblue Nybegynder
19. november 2004 - 22:17 Der er 18 kommentarer

Tilgå windows registry fra C#

Hejsa,

Er der nogen som ved hvordan jeg får fat i Ram, harddisk plads og USB porte i registry via C# ?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2004 - 23:04 #1
tror du har mere held med at finde det via WMI
Avatar billede iceyblue Nybegynder
20. november 2004 - 11:40 #2
hvad er WMI? Hvis du ved hvordan man får fat i det, må du meget gerne skrive det...jeg har allerede fået fat i flere ting via registry og Enviroment.* ...men de ovennævnte enheder kan jeg ikke finde frem til ...:(
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2004 - 12:11 #3
Avatar billede wisen Nybegynder
22. november 2004 - 14:09 #4
Jeg er ret sikker på at man ikke kan finde RAM og Harddisk plads i registry - men man kan "spørge" operativsystemet... prøver lige om jeg kan finde et par links
Avatar billede wisen Nybegynder
22. november 2004 - 14:14 #5
Avatar billede wisen Nybegynder
22. november 2004 - 14:14 #6
.. http://free.netartmedia.net/CSharp/CSharp7.html linket benytter WMI, som space skriver...
Avatar billede burningice Nybegynder
22. november 2004 - 17:41 #7
WMI = Windows Management Interface... bruger SQL til at søge i :)
Avatar billede iceyblue Nybegynder
30. november 2004 - 14:47 #8
sorry gutter har rodet med de links i ref. til...ram-linket fortæller kun hvor mange MB ubenyttet ram der er til rådighed...det er ikke det jeg har brug for, jeg skla blot vide hvor mange MB der i alt sidder i maskinen - 256, 512...osv.
Disk-linket kan jeg ikke få til at fungere...:(

Har i andre forslag?-)

Mvh. IceyBlue
Avatar billede iceyblue Nybegynder
09. december 2004 - 17:54 #10
CyperFessor>> kan du vise mig hvorledes det skal bruges?
Avatar billede burningice Nybegynder
09. december 2004 - 17:59 #11
Avatar billede iceyblue Nybegynder
09. december 2004 - 21:09 #12
Hvis du kan skriv koden her, som får rammen frem der sidder i computeren får du dine points med det samme...!! Kan ikke lige lure det...
Avatar billede burningice Nybegynder
09. december 2004 - 23:49 #13
private void button1_Click(object sender, System.EventArgs e)
        {
            ObjectQuery qry = new ObjectQuery("SELECT Capacity FROM Win32_PhysicalMemory");

            ManagementObjectSearcher searcher = new ManagementObjectSearcher(qry);
            ManagementObjectCollection coll = searcher.Get();

            foreach (ManagementObject obj in coll)
            {
                MessageBox.Show("Du har "+ obj["Capacity"].ToString() +" bytes hukommelse i din maskine");
            }
Avatar billede iceyblue Nybegynder
10. december 2004 - 14:18 #14
jeg kan ikke køre koden...pga jeg mangler en ref eller lign...? hvis biblioteker bruger du? i noget af det WMI kode jeg har kigget på i div. links bruger de "using System.Management" men det kender Visual Studio ikke...?
Avatar billede iceyblue Nybegynder
10. december 2004 - 14:27 #15
okey har fået det til at virke nu...man kan du få lavet det om til MB...? Når jeg prøver bliver det ikke noget pænt tal...og det stemmer heller ikke overens med de 512 ram som reelt sidder i maskinen. Din kode skriver at min maskine har : 268435456??
Avatar billede iceyblue Nybegynder
10. december 2004 - 20:09 #16
ObjectQuery qry = new ObjectQuery("SELECT Capacity FROM Win32_PhysicalMemory");

            ManagementObjectSearcher searcher = new ManagementObjectSearcher(qry);
            ManagementObjectCollection coll = searcher.Get();

            int test = 0;
            foreach (ManagementObject obj in coll)
            {
                test += Int32.Parse(obj["Capacity"].ToString());
            }
            MessageBox.Show("Du har "+ test/(1024*1024)+" MB");
Avatar billede iceyblue Nybegynder
10. december 2004 - 20:10 #17
det virker! læg et svar og få dine meget velfortjente points!
Avatar billede burningice Nybegynder
11. december 2004 - 21:22 #18
:) svar