Avatar billede athlon-pascal Juniormester
23. november 2004 - 17:25 Der er 8 kommentarer

Valg af fladskærm

Jeg står og skal vælge mellem to fladskærme - en Fujitsu-Siemens Scaleoview S19-1 19" TFT og en HP Pavilion F1903 19" TFT.

Hvilken af de to skærme bør jeg vælge og hvorfor?
Er der nogen af dem jeg absolut ikke bør vælge? Hvorfor?

Jeg interesserer mig ikke for prisforskellen mellem de to skærme.

På forhånd tak :)

Links:
Fujitsu-Siemens-skærmen: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92753
HP-skærmen: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=73196 og http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65715
Avatar billede anderas Nybegynder
23. november 2004 - 17:53 #1
Sjovt, en af mine venner skal netop også til at vælge mellem HP eller Fujitsu... (Bærbare)
Umiddelbart ser Fujitsu Siemens Silver Line SCALEOVIEW S19-1 ud til at være den bedre af de to skærme, pga: de stats man kan få fra EDB priser siden:

Fujitsuen har højere kontrast, større klarhed og en meget større synsvinkel (indenfor hvor man kan se billedet ordenligt fra siden). HP'en ser ud til at have 5ms hurtigere opdateringshastighed dog, men det er en meget lille forskel...

Så jeg vil sige at umiddelbart ser Fujitsu'en bedst ud.
Avatar billede martinmc Nybegynder
23. november 2004 - 17:59 #2
Min mor har lige fået et blad med hjem fra arbejdet hvor hun også kan vælge de to skærme :D

Se mit topic herinde.:)
Avatar billede anderas Nybegynder
23. november 2004 - 18:00 #3
Arbejder de i en bank? :)
Avatar billede martinmc Nybegynder
23. november 2004 - 18:05 #4
Yep. Min mor er ansat i Danske Bank :D Bare lidt skod man kun må købe for 14.500 og så kunne de godt sælge Fladskærms TV også :)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
23. november 2004 - 18:07 #5
Det er netop Danske Bank's hjemme-pc løsning vi taler om :)
Avatar billede anderas Nybegynder
23. november 2004 - 18:11 #6
okay.. Sjovt! :D Nå, men min ærlige mening er at Fujitsu'en ser bedst ud!
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
03. december 2004 - 12:43 #7
anderas > Læg et svar :)
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
15. december 2004 - 12:56 #8
Nu stiller jeg lige et dumt spørgsmål - er der virkelig tale om en fladskærm når den er 18 cm. dyb? - Jeg skal også anbeflae en fladskærm - til en veninde.
Tak på forhånd
B