Avatar billede morten_linder Praktikant
27. november 2004 - 22:51 Der er 4 kommentarer

Apache og NamedVirtualHosts bagved NAT

Hej kloge hoveder.

jeg er løbet ind i lille problem, og håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg har flyttet min webserver fra en offentlig IP til en privat ip, der dog bliver nattet til 1-1, så jeg har en Public IP, der svarer til min interne webserver.

Det ser bare ikke ud til at apache2 vil æde den opsætning. Det er kun det første site i min Vhosts.conf, der bliver vist.

jeg har prøvet at ændre NamedVirtualHOst til public ip, til den interne adresse, ingen af delene uden held. Hvad gør en klog?

Så mit spørgsmål er hvad skal der til for at få det til at fungere?

hvis jeg lægger en fil, der kører phpinfo(); vil jeg kunne se under host_headers at den medsendte header er rigtig nok.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. november 2004 - 23:02 #1
Som du beskriver det skal der ikke være nogen forskel om du flytter din
server bag en NAT. Du skal i givet fald blot bruge den interne IP.
Avatar billede morten_linder Praktikant
27. november 2004 - 23:05 #2
Alt står til den interne IP nu. og det er stadig kun første site der vises :(

er der andre steder jeg skal ændre noget?
Avatar billede morten_linder Praktikant
27. november 2004 - 23:07 #3
cool... jeg må have overset noget. Det spiller nu. Det var sært.

Erik. du får lige point, du fik mine øjne op :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. november 2004 - 23:08 #4
Nej tak, jeg samler slet ikke på point.