Avatar billede runeevers Nybegynder
05. december 2004 - 20:52 Der er 6 kommentarer

Køb af aktier

Hvis vi antager at jeg gerne vil forære en person nogle aktier i julegave, - hvor kan jeg så købe dem, og hvordan får jeg papir/certifikat på de købte aktier?

På forhånd tak.
Avatar billede htmlkongen Novice
05. december 2004 - 20:54 #1
Du kan da bare lave et "gavekort" til ham som du selv laver :o) På den måde bliver det mere spændende - og han får måske mulighed for at vælge selv også :)
Avatar billede runeevers Nybegynder
05. december 2004 - 20:57 #2
Det er vist en tand for letkøbt. Er primært tilsigtet humoristisk brug, så ønsker at købe aktierne på forhånd. Ellers tak.
Avatar billede colabund Nybegynder
05. december 2004 - 22:26 #3
I dag får du jo hverken "certifikat", "papir" eller nogetsomhelst andet fysisk bevis på din aktiehandel, du får ikke engang nogle "aktier" stukket i hånden.
I dag findes aktier kun som elektroniske dokumenter....
Ring til din bank og spørg, om de har en god ide.
PS: Køb nogle skod-aktier, så får du jo "meget" for pengene..  :)))
Avatar billede gak Nybegynder
06. december 2004 - 14:17 #4
Et elektronisk dokument er vel også en form for fysisk bevis!

Dokumentet ligger på en server i form af bits (magnetisk information) på en harddisk, samt på mindst et backup-tape.......  :-)

Derudover får man vel også tilsendt et ejerbevis med posten med ens navn på!

Jeg ville også spørge i banken, om der er en snild måde at gøre det på.

  :-?
Avatar billede bb_maze Nybegynder
07. december 2004 - 22:42 #5
Ja, du får tilsendt et brev hvori derstår indholdet af den portefølje.

Hygge
Avatar billede bb_maze Nybegynder
07. december 2004 - 22:42 #6
P.S. Men kontakt din bank... For der er jo også lige lidt med skat og sådan ;)