Avatar billede iceyblue Nybegynder
07. december 2004 - 16:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udskrivnign af et panel

Hejsa...

Jeg har et panel hvorpå der er placeret en masse textBoxe og nogle grafer.

Mit spg. er nu, hvordan får jeg printet dette ud? Det er let nok at printe tekst ud...men hvordan printer man et helt objekt ud?
Med andre ord, hvordan får jeg "proppet" et givet panel ind i et "Print document"? For hvis jeg kan det, så står det jo for resten/selve udskrivningen.

Håber meget i kan hjælpe mig!

mvh. IceyBlue
Avatar billede wisen Nybegynder
08. december 2004 - 11:00 #1
....er det bare et "skærmdump" du vil lave ?
Avatar billede wisen Nybegynder
08. december 2004 - 11:02 #2
Jeg har prøvet at lave noget lignende - bare med en hel form.. og det eneste jeg har kunne finde er en måde at lave et skærmdump på - og udskrive det. Problemet med det er at man kun får det der rent faktisk er synligt, så hvis der er scroll involveret så giver det problemer.
Avatar billede iceyblue Nybegynder
08. december 2004 - 21:05 #3
der er scroll involveret....ja det andet kan jeg også finde ud af...
Avatar billede wisen Nybegynder
09. december 2004 - 08:26 #4
... jeg kom ikke længere med projektet på det tidspunkt - men jeg har efterfølgende set at klassen Control har en "InvokePaint" metode som bl.a. tager en PaintEventArgs.. måske man kan kalde den direkte i forbindelse med udskrivning
Avatar billede iceyblue Nybegynder
09. december 2004 - 17:49 #5
PaintEventArgs myPaintArgs = new PaintEventArgs(e.Graphics, new Rectangle(new Point(0,0), panelPatientResultaterData.Size));
            this.InvokePaintBackground(panelPatientResultaterData, myPaintArgs);

            this.InvokePaint(this, myPaintArgs);

            // #1
            foreach(Control c in panelPatientResultaterData.Controls)
            {
                myPaintArgs = new PaintEventArgs(e.Graphics, new Rectangle(c.Location, c.Size));
                e.Graphics.TranslateTransform(c.Location.X, c.Location.Y, System.Drawing.Drawing2D.MatrixOrder.Append);
                this.InvokePaint(c, myPaintArgs);
                e.Graphics.ResetTransform();
}

det her virker ;)
Avatar billede wisen Nybegynder
10. december 2004 - 08:26 #6
.. selv tak ;)