Avatar billede amphetamine Nybegynder
17. december 2004 - 18:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Win98 fylder skærmen med "j" efter ren installation?

Hej, jeg har et problem med en nyformateret Win98 maskine.

Problemet består i at efter den er blevet formateret, så fylder den skærmen med "J" over alt. Jeg har fået at vide at det er et "kendt" problem med Win98, men har ikke kunne finde en løsning (den skulle findes, har jeg fået fortalt)

Så hvis en kunne finde løsningen på dette problem ville jeg blive rigtigt glad!
(jeg har allerede fået anbefalet at lave en "fdisk /mbr", men sidder ikke ved pc'en pt. men vil selvfølgelig gerne samle en masse info om problemet, og hvordan det løses)

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2004 - 18:45 #1
Chansen for at det er din MBR der er corrupt er så stor så jeg vil sige den løsning du selv nævner fdisk /mbr løser dit problem
Avatar billede amphetamine Nybegynder
17. december 2004 - 19:13 #2
Det stemmer også overens med det jeg har fået at vide før (at det muligvis er en boot-sector virus) så det jeg vil prøve når jeg har mulighed for at komme til pc'en.
Avatar billede amphetamine Nybegynder
19. december 2004 - 17:55 #3
Jeg har fået det fikset. Det var harddisken som var død.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2004 - 21:05 #4
Hvordan død ??
Avatar billede amphetamine Nybegynder
19. december 2004 - 22:38 #5
Eftersom jeg har prøvet stortset alt jeg har kunne finde, som muligvis løste problemet ikke har virket, vil jeg bestemt mene det er en kaput harddisk. Har tjekket for både boot sector virus samt tjekket for problemer med at den hænger efter "Verifying DMI Pool Data". Hovedårsagen til at jeg formaterede var at lige før jeg gjorde det, da hang den lidt ved Win98 opstartsbilledet, så jeg vil tro at det kan skyldes bad sectors..

Men en udskiftning hjalp åbenbart. Den kunne heller ikke bootes op på fra min egen pc.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2004 - 22:44 #6
Vil du dermed sige at du har kasseret harddisken ?
Avatar billede amphetamine Nybegynder
20. december 2004 - 00:48 #7
Jeg vil sige at den er defekt ja, og gider ikke bruge mere tid på den. - har intet tabt ved at sætte en anden disk i.