Avatar billede eiken Nybegynder
20. december 2004 - 01:17 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Hvor er alle Eksperterne ?

Er Eksperten ved at blive et sløvt forum, eller hvad er der galt ??? Jeg har på det sidste haft mange problemer, og har derfor stillet mange spørgsmål, men jeg får ingen eller kun meget ringe feed-back, på trods af at jeg udlover mange point (100-200) -Gider de mange dygtige Ekesperter ikke se på spørgsmål mere, eller er I bange for at blive kaldt point-jægere.
Jeg syntes efterhånden at E` er blevet u-trolig dårlig. Måske det ville blive bedre hvis man indførte muligheden for at udlove penge for at få svar på sine spørgsmål.
Dette er et spørgsmål/indlæg vedr. E og sådanne er normalt gratis, alligevel udlover jeg 50 point, de kan så tildeles eventuelle Eksperter som måske vil se på mine sidste spørgsmål.
Hvis der da er nogle eksperter tilbage her på E.
Avatar billede htmlkongen Novice
20. december 2004 - 01:25 #1
Hi Eiken....  "Er Eksperten ved at blive et sløvt forum" - det er den evige debat. Se bare i "Eksperten - kategorien" Nu vil jeg slet ikke kalde mig en Ekspert selv, men jeg er her da hver dag for at hjælpe til, men kan godt følge dig i at det "sløver lidt"....

Just my 2 $ :o) - Jeg er hvert fald til rådighed til hjælp - så håber da vi mødes en dag ;) God vind fremover
Avatar billede htmlkongen Novice
20. december 2004 - 01:28 #2
(Og lige nu er der 389 online, så mon ikke *-) , så længe det ikke er google der søger :O) )
Avatar billede eiken Nybegynder
20. december 2004 - 04:18 #3
HTMLKONGEN -Tak for det pæne indlæg. Det er dejligt at høre at der stadig er hjælp at hente
Avatar billede hojben Novice
20. december 2004 - 06:39 #4
Jeg har samme problem.. måske klarer vi bare de sædvanlige problemer selv men når den virkelig brænder kan kun et fåtal svare ;O)

Lukker selv mange spørgsmål uden hjælp.
Avatar billede therevelation Nybegynder
20. december 2004 - 07:31 #5
hjælper også med det jeg kan - selvom mine tekniske færdigheder er begrænset *ss*
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
20. december 2004 - 09:42 #6
Nu var jeg ikke på E i "gamle dage", men jeg syntes jeg får alt den hjælp jeg behøver. Især i Access kategorien er de virkelig skarpe.
Det kan være jeg spørger om noget der er alt for let ;), men jeg lukker ganske få spørgsmål.
Og hjælper de få steder jeg kan :D
Avatar billede exp Juniormester
20. december 2004 - 09:49 #7
Til info, kan jeg oplyse at det faktisk *er* tilladt at udlove anden præmie end point (fx penge). Det er i så fald ikke tilladt at udlove point.

Vil du benytte dig af muligheden for en decideret pengeløsning, kan du evt benytte www.sharksforum.com eller www.freelancer.dk
Avatar billede freehelp Praktikant
20. december 2004 - 10:01 #8
Hm, jeg jeg kan ikke se problemet, nok kommer vi ikke i de samme katagorier, men hvor jeg færdes, mangler folk ikke support :-)

Hvad angår point, så synes jeg ikke folk får bedre hjælp fordi tråden tilbyde 200 point fremfor 15.

På den anden side forstår jeg godt hvis mange holder sig fra dem med 200 point. Karmaen er ofte brugt til at kalde folk for pointliderlige, så jeg tror personligt de "garvede" holder sig mere væk fra disse!

Personligt blev jeg også kaldt pointliderlig, så dette er bl.a. en af årsagerne til jeg nu yder min support gratis.

Nu er problemet så bare jeg bliver kaldt karmaliderlig :D

Kan kun snakke udfra egen erfaring, og sige at mange af mine kontakter på msn/ic1 m.m. er trætte af eksperten, og har derfor sat supporten ned herinde!

Man skal dog også lige huske på, at der i perioder på E kan være lidt dødt, det være sig om sommeren og f. eks op til jul, hvor folk har andre ting at tænke på :D

Mange tråde har lang svartid, men langt de fleste bliver besvaret indenfor 15 - 20 sek ofte. Igen kan jeg kun svare udfra de katagorier jeg selv færdes i.

Merry X-mas
Avatar billede miss-g Seniormester
20. december 2004 - 13:22 #9
Jeg tror bare at folk har jule-travlt. Kan også godt mærke stilheden, og lukker også en del spørgsmål uden at få svar.

Mon ikke det bliver bedre når julen er overstået og det bliver hverdag igen *S*
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. december 2004 - 14:56 #10
IMHO: Jeg var til tider meget aktiv herinde for ca. 6 månder siden, og i lang tid før dette, men jeg stoppede med at kigge herind, for tonen og barnligheden herinde var meget dominerende. Jeg gad ikke at sidde og svare på bedste vis, for at få at vide, at jeg kunne "lukke røven" fordi andre havde svaret næsten det samme (når jeg prøvede at uddybe et svar), og folk der ikke fik point i et svar hylede op om at de også skulle have del i pointene - det var ren pointjagt:-(

Nu har jeg så kigget et par dage, og kan se, at der mange dygtige fra dengang, som ikke ser ud til at svare mere, og det tyder på at de gjorde alvor af at stoppe af samme grunde som jeg...

Om der så er kommet lige så mange til siden dengang kan jeg ikke sige, men jeg håber det da, for det var sq fedt med gode spm., som rent faktisk handlede om IT og ikke hvor man kunne købe nye cowboybukser til en god pris!

/J
Avatar billede the_stoner_forever Nybegynder
20. december 2004 - 15:19 #11
jeg får heller ikke hjælp til alle de spørgsmål jeg opretter så jeg tror at eksperterne er blevet for sløve!!!!!
Avatar billede exp Juniormester
20. december 2004 - 15:20 #12
the_stoner_forever >>
Er det muligt, at de ikke gider hjælpe dig, med den type formuleringer?
Avatar billede norbert Nybegynder
20. december 2004 - 15:27 #13
"the_stoner_forever >> jeg får heller ikke hjælp til alle de spørgsmål jeg opretter så jeg tror at eksperterne er blevet for sløve!!!!!"
Jeg forstår dig ikke rigtig. Du har stillet 7 spørgsmål og alle er besvaret inden for få timer - undtagen ét. Hvad havde du forventet?
Avatar billede eiken Nybegynder
20. december 2004 - 18:13 #14
EXP Jeg vil ha` at E er bedst, jeg vil ikke være nødsaget til at bruge freelancer eller sharksforum.
Avatar billede htmlkongen Novice
20. december 2004 - 18:25 #15
Hehe så kan du jo bare starte med at hjælpe til herinde :) Så får du det faktisk som du vil ha det :o) Bare en 5-6 timer hver dag ;)
Avatar billede martin_moth Mester
20. december 2004 - 18:29 #16
Måske hvis du spørger i mere specifikke kategorier - fx. et bestemt programmeringsspog - vil du opleve bedre feedback
Avatar billede freehelp Praktikant
20. december 2004 - 18:34 #17
Ved også at mange er begyndt at tjekke folk inden de svare, og har brugeren gentagne gange vist useriøsitet, holder de sig væk.

Hardwarekategorien som jeg færdes mest i, bliver alt besvaret :-)

Det tror jeg diverse i denne tråd kan skrive under på. Det samme gælder mange andre. Dog syne sjeg folk skulle blive bedre til at STILLE spørgsmålene. Ofte er spørgsmål totalt umulige at tyde
Avatar billede norbert Nybegynder
20. december 2004 - 18:41 #18
Og mange gange er det også så som så med responsen. Mange spørgsmål mister interessen, når spørger ikke giver respons før en måned eller to efter spørgsmålet er stillet.
Avatar billede max-payne Nybegynder
20. december 2004 - 18:48 #19
Vi skal alle tale pænt til hverandre, vi skal alle være her. Nu har jeg ikke brugt E så meget på det sidste, men jeg kikker ofte ind alligevel. Det er rigtigt at der temmelig ofte virker lidt sløvt herinde. Jeg vil faktisk gerne donerer 10.000kr til E, som så kan uddeles til de eksperter som er mest aktive. Det skal ikke være store præmier, hellere mange små, så mange eksperter kan dele goden, men det må vi hellere snakke med en Co-admin om, det er dem som bestemmer. Jeg håber der er flere brugere som etv. vil donere et kontantbeløb, størrer eller mindre, for jeg mener helt afgjort at eksperternes hjælp ofte er mange penge værd
Avatar billede freehelp Praktikant
20. december 2004 - 18:54 #20
Tja, kan kun snakker for mit eget vedkommen, og sige at penge ikke gør min hjælp bedre eller mere aktiv.

Jeg er nok en af de brugere på eksperten, som bruger flest timer, uden jeg vil hævde mig selv.

Det jeg synes er betaling nok for mig, er god feedback. Der er sgu ikke noget mere irriterende at bruge 1-2 timer på at løse et problem, hvorefter brugere bare smutter og tilmed holder sig helt væk!

Jeg kan ikke se problemet er så stort som I vil gøre det til. Der vil altid være oppe og nedetider på eksperten, det er efter min mening det der giver sitet lidt liv.

Ligemeget hvor man befinder sig, vil der være sløve tider, ligesom der vil være "hurtige" tider. Bruger I lidt tid på at læse i databasen, vil i erfare at mange tråde faktisk har besvarelser 5 sek efter tråden er oprettet.

Der kommer dagligt mange herinde, og det er jo ikke alle so er kompetente til at knuse jeres problemer. Mange kommer netop for at lærer af vores besvarelser.

Jeg synes I dømmer E for hårdt her, I bør jo lige tænke på at folk også har et liv ved siden af :-)

Som sagt synes jeg selv jeg er meget aktiv, og jeg tror jeg bruger 5-6 timer om dagen i perioder. Jeg kan ikke tilbyde mere, og heller ikke hvis der kom penge tilbud.
Avatar billede norbert Nybegynder
20. december 2004 - 19:06 #21
Så får vi "pengejægere" istedet for pointjægere...! Desuden er der jo mulighed i reglerne for at modtage penge på hjælpen.
Avatar billede freehelp Praktikant
20. december 2004 - 19:10 #22
Ja, synes også penge ideen er dårlig, men flot tanke max-payne :-)

Tak for hjælpen betyder sgu også mere end de tomme point. Kunne man så bare kåbe sig en kold pilsner :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
20. december 2004 - 19:12 #23
"kåbe".. tihi-- du har vist allerede fået rigeligt :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
20. december 2004 - 19:18 #24
*LOL* akk skide juleøl!
Mine taster flytter sig heletiden - ØV

Se denne bruger gør det dejligt at komme her
http://www.eksperten.dk/spm/572901
Avatar billede freehelp Praktikant
20. december 2004 - 19:32 #25
Max-payne> Jeg har lige kigget lidt på din profil, og du har faktisk fået svar indenfor 10 min MAX på dine sidste 5 oprettet spørgsmål.

Det kan man vist ikke klage over :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
22. december 2004 - 15:21 #26
eiken forsvandt vist selv nu *G*
Avatar billede eiken Nybegynder
23. december 2004 - 23:46 #27
Ja, jeg forsvandt, min pc gik ned igen. Nu kan jeg pludselig kun tilslutte et drev til IDE 1, se nyt spørgsmål, oprettet den 23/12 kl.23.55
Avatar billede eiken Nybegynder
24. december 2004 - 12:26 #28
FREEHELP Det kan godt være at max får hjælp inden for 19 minutter, men det gør jeg ikke, så hans forslag er godt.
Avatar billede eiken Nybegynder
24. december 2004 - 12:28 #29
MANGE TAK for alle de gode indlæg, men besværrelserne er ikke blevet bedre i den tid spørgsmålet/indlæget har kørt. I måalle have en GOD JUL
Avatar billede eiken Nybegynder
24. december 2004 - 12:28 #30
.
Avatar billede freehelp Praktikant
24. december 2004 - 12:30 #31
Slp nu lidt af!!

Der er sgu da jul, og ikke folk kan sidde på spring vel...!