Avatar billede laumann Nybegynder
27. december 2004 - 13:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tådløst stofa

Hej alle

Håber i kan hjælpe

Vi har i lang tid  haft stofanet kørende på en Macintosh OSX trådløst, accespoint'et er mit eget og er et SMC2455w. Det har hidtil kørt problemfrit

Mit problem er at vi har nu fået en PC i huset, og stofa siger at de kun tillader en mac adress på routeren, dvs en computer ad gangen, men de "flinke" supportere hos stofanet sagde at jeg skulle prøve eksperten.dk da det er mit eget accespoint.

Jeg vil konfigurere mit accespoint til at køre dhcp men er ikke helt sikker på hvordan jeg kommer i kontakt med den. I manualen står der at jeg skal finde den via ip 192.168.2.50 men det kan jeg ikke. Hvis jeg går i dos og skriver ipconfig ser mine settings sådan her ud:

Det er vel en adresse fra routeren ikke? Jeg vil gerne have tildelt dem fra accespointet. Kan i hjælpe, jeg er ikke skarp i det!?!?!?!
Avatar billede jimse Nybegynder
27. december 2004 - 14:08 #1
Hvis du skriver 192.168.2.50 i adressefeltet i internet explorer, skulle du gerne komme på accesspointet, hvis det er den rigtige adresse du angiver. Ellers har du formentlig en brugervejledning der fortæller dig hvordan du resætter accesspointet til fabriksstandard.

For at komme på stofa med mere end en pc skal du sørge for at modemet er slukket når du sætter accesspointet til (så er det det mac-adresse der gælder overfor stofa) for efterfølgende koble de forskellige pc'ere til accesspointet.
Avatar billede jimse Nybegynder
27. december 2004 - 14:08 #2
Der er også nogle vejledninger herinde, så vidt jeg husker. http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm
Avatar billede laumann Nybegynder
27. december 2004 - 14:11 #3
Det hjalp ikke meget
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. december 2004 - 14:15 #4
Kommentar: laumann
27/12-2004 14:11:45 Det hjalp ikke meget

Sådanne kommentarer er meget svære et gå videre med...
Du skal måske uddybe lidt :)
Avatar billede jimse Nybegynder
27. december 2004 - 14:16 #6
Jeg har desværre ikke mere tid idag.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. december 2004 - 14:20 #7
" I manualen står der at jeg skal finde den via ip 192.168.2.50 men det kan jeg ikke"

Hvis du f.eks. skrev hvorfor og hvad fejl du får, så er der noget at arbejde med
Avatar billede kenp Novice
27. december 2004 - 15:54 #8
Nu skriver du det er et AccessPoint, og med stofanet har du kun 1 ip-adresse.

Løsning:
1:) køb en router
2:) køb flere ip-adresser hos stofanet (familieopkobling)