Avatar billede snails Nybegynder
27. december 2004 - 23:40 Der er 9 kommentarer

ikke logge ind med internet explore

Hey. hvordan kan det være at medlemmer ikke kan logge ind på min hjemmeside når de bruger internet explore.. min side er http://www.scoot-town.tk / http://scoottown.free-hosting.dk/
Det er min kammerat der hoster, så jeg ville vide om der var nogen der vidste hvad det er vi mangler at sætte op før det virker
Avatar billede crashdummy Nybegynder
27. december 2004 - 23:45 #1
Hallo makker!
Du HAR læst reglerne ikke sandt? (jo det gør du når du opretter dig...)
HVORFOR opretter du så igen?????
Avatar billede leif Seniormester
27. december 2004 - 23:47 #2
Det hjælper ikke at oprette flere spørgsmål om samme problem. Synes måske du skal læse Eksperten regler igen, især punkt 2.1.11

crashdummy -> Sorry, men kan man ikke sige det pænt til folk at de ikke overholder reglerne ?
Avatar billede crashdummy Nybegynder
27. december 2004 - 23:50 #3
leif> tjah... måske men folk er efterhånden så hjernedøde herinde, så man er NØDT til at snakke til dem som man ville snakke til sin ulydige hund....

snails> det var ikke personligt, ej heller møntet direkte på dig :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. december 2004 - 23:52 #4
din form ser rigtig smuk ud:
<form name='loginform' method='post' action='/scoottown/news.php'>
Brugernavn<br>
<input type='text' name='user_name' class='textbox' style='width:100px'><br>
Kodeord<br>
<input type='password' name='user_pass' class='textbox' style='width:100px'><br>
<input type='checkbox' name='remember_me' value='y'>Husk mig<br><br>
<input type='submit' name='login' value='Log ind' class='button'><br>
</form>

jeg vil tippe at du benytter et af navnene
    loginform
    user_name
    remember_me
    login
et andet sted i din htmlkode eller i din javascriptkode.

IE overholder ikke rigtig scope reglerne for javascript, så hvis du benytter et af de navne til noget andet et andet sted, kan det ske at den finder 'det forkerte'.

mvh JakobA
Avatar billede crashdummy Nybegynder
27. december 2004 - 23:54 #5
jakoba> undskyld...
men du "hjælper" jo kun spørgeren til ikke at lukke...
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. december 2004 - 00:01 #6
>> crashdummy
  Nu har han efterhånden ret effektivt fået at vide at det mås man ikke. Så hvorfor ikke gå videre med at hjælpe lidt :-))

>> snails
  Lidt brok fra mig: den 'virkelige' adresse http://217.157.236.234/scoottown/news.php på siden er langt nyttigere at debugge med end en 'smuk' adresse som  http://scoottown.free-hosting.dk/

mvh JakobA
Avatar billede snails Nybegynder
28. december 2004 - 01:22 #7
undskyld alle, at jeg gjorde noget forkert, tak jacoba.. kan du ikke hjælpe mig med hvor jeg skal sætte det ind, jeg er lige startet med php og har kun instaleret php fusion, jeg har også det problem at den ikke gemmer noget, hvis jeg går ind i admin panel, og laver noget i forummet kan jeg ikke se det hvis jeg så går ind i forummet, det er som om den ikke vil opdatere siden. jeg tror det er noget med min host men ved bare ikke hvordan det kan laves.. da min anden side http://scoottown.frac.dk/news.php ikke har problemer med at logge ind, og det er de samme filer der bliver brugt..
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. december 2004 - 01:33 #8
det er ikke noget der skal 'sættes ind'. Forslaget gik på at chekke i din .css fil og .js fil om du havde brugt de navne andre steder. Mit svar var baseret på at du sagde "ikke logge ind med internet explore" somom det var forskelligt ned den fra andre browsere som fx Netscape.

men hvis de samme filer virker på frac.dk, så er det helt sikkert din php kode der skal kikkes på. php kan variere ret meget fra server til server altefter hvilken php-version det er og hvordan den er indstillet.

så må vi se php koden ?
Avatar billede snails Nybegynder
28. december 2004 - 12:04 #9
ja det må du da godt, har du ikke msn, så sender jeg det til dig der..