Avatar billede nez Nybegynder
28. december 2004 - 01:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Dimser som stimulerer musklerne med stød..

Jeg har et seriøst spørgsmål om de dimser som de sælger over tv-shop

Link til model:

http://www.tvshop.com/main.phtml?action=product&product_id=2466

Spørgsmålet :
VIRKER DE??

Kunne være nice hvis en eller flere af jer har erfaringer med dem..!! eller noget lign...

Takker.. GODT OG FREDFYLDT NYTÅR.. :D
Avatar billede kalp Novice
28. december 2004 - 01:40 #1
De virker men slet ikke i det omfang de påstår!
desuden er en kunde blevet forbrændt af sådan en ved jeg! og så er de ubehagelige
Avatar billede kalp Novice
28. december 2004 - 01:41 #2
Hvad er dit mål? vægttab? øge muskelmasse?
Avatar billede boxer Nybegynder
28. december 2004 - 01:49 #3
Jeg har talt med min fysioterapeut om det samme. Han siger det samme som kalp - at de virker, men i MEGET begrænset omfang.

Men ellers er det et meget relevant spørgsmål når man tænker på hvad der er røget i sækken de sidste par dage :o)
Avatar billede ravnemor Juniormester
28. december 2004 - 02:07 #4
Nu kan jeg ikke få noget som helst frem på dit link, men da jeg fik nogle nervestimulerende elektroder hos min fysioterapeut, sagde han at de koster omkring 3000 kr for et apparat, så hvis de koster langt under, vil jeg ikke tro dem. Dem jeg fik på hos ham, de var rigtig gode, men mest til at dæmpe smerter resten af dagen, og man bliver lettere følelsesløs i området, og har det bare fantastisk :-) Man føler sig faktisk temmelig dopet :-// så jeg ka godt forstå narkomaner en lille smule :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
28. december 2004 - 02:19 #5
Ravnemor har ret - det bruges til at lindre smerter og der skal en maskine til ca 3000 kr. til for at det virker.
Men "dimserne" fra TVshop som nez skriver om, skulle give større og stærkere muskler samt vægttab. Det gør de også - men det er minimalt, ja faktisk så lidt at det næppe er målbart.
Avatar billede dmcn Praktikant
28. december 2004 - 02:30 #6
Avatar billede kalp Novice
28. december 2004 - 02:38 #7
nez

Du vil meget hurtigt hvis du ringer rundt omkring til forskellige sportsfolk, motionscentre og alt som har med kroppen at gøre finde ud af at alle har et fælles svar på hvordan du får den krop du ønsker!

Kost!
Søvn!
Træning!

Og det er temmelig meget i den rækkefølge... du kan nemlig alene klare dig på kost og søvn! Kosten siger sig selv.. spis rigtigt og du taber dig!
og søv ..hvis du skal bygge muskler så sker det imens du sover!...men du taber dig også af at sove hvis du har spist rigtigt.

Men jeg vil gætte på du ikke går efter de store muskler.. men bare at tabe dig lidt pga. julen hehe smider gerne en masse gode links op til dig men kan kort dele lidt viden indenfor dette for jeg har masser for har brugt mange mange timer på at læse, træne, spise og sove hehe

Her er lidt om "Energien" du spiser

Protein -
Det er musklernes byggesten! Alle har brug for protein! Hvis man udøver sport har man brug for mere end en person som ikke laver noget... du skal have mindst 1g protein pr kg legemsdel! .. så vejer du 70kg skal du have 70g protein om dagen.. hvis du træner anbefales ca. det dobbelte.. uanset om du vægttræner eller løber.
(desuden er der 2 former for proteiner.. det som du finder i kød og det som du finder i fx bønner... det i kød er bedst! og jo mere fedtfattigt det er desto bedre!)

Kulhydrat -
Dette er hovedenergi kilden... og dette er "benzin" til musklerne..
Der er også her 2 forskellige former for kulhydrat så vidt jeg husker.. komplekse og ikke komplekse.. kompekse er vist det du finder i ris og pasta... og netop dem tager længere tid at optage og derfor bliver man også federe... forstået på den måde... pasta og ris.. ja det sætter sig direkte på lårene!

Fedt -

Fedt er slet ikke så farligt som man skulle tro.. faktisk skal du spise ca. 80-100g fedt om dagen.. Meene! der er noget som hedder sund fedt og noget som hedder usundt fedt (mætet og umætet.. eller hvad det hedder :))
Vi skal have fat i det sunde fedt! hvad er så sund fedt? simpelt... er det fast i stuetemperatur så  er det usundt.. så smør, margerine osv er usundt! olivenolie, olivien. advokado, nødder osv er tilgengæld sund fedt! og det godt for dine led!

hvor meget skal du så spise om dagen?

Udregninger

Fedt: ca. 80g sund om dagen
Protein: mindst 1g pr kg kropsvægt!
Kulhydrat: for resten af pengene!

meeen der mangler en detalje..
kcal!

hvad er nu det?
jo nu skal du høre.. fedt, kulhydrat og protein har ikke ligemeget energi i sig pr. gram.

Kulhydrat .. 1g = 4kcal
Protein  .. 1g = 4kcal
Fedt      .. 1g = 9kcal

så du tænker jo.. hvor mange kulhydrater skal jeg så spise? for jeg ved hvor meget protein.. jeg ved hvor meget fedt for begge er egentlig fastsat! men kulhydrat for resten af pengene? hvor meget er det?
Jeg kan ikke huske formlen må jeg indrømme! men kør denne
http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=481&a=4260#result
og hvis der står du skal spise 2500kcal om dagen.. så kan du udregne hvor mange kulhydrater du skal spise på denne måde.. lad os lige forestille os du vejer 80kg så dit protein behov er på 80g om dagen.

fedt 80*9 = 720
protein 80*4 = 320
ialt = 1040

1040 - 2500 = 1460..

1460 / 4 = 365g!

dvs.

Du skal spise
80g protein
365g kulhydrat
80g fedt

disse gram giver samlet 2500kcal som er dit energi behov...

problemet er at dette vil betyde at du hverken taber dig.. eller tager på...
så for at tabe dig skal skære ned på kulhydraterne... 500kcal ned !
du skal du må dog ikke gå så langt ned i kulhydrater at du ender på 0:) så dør dine muskler men tror heller ikke du får brug for det.

Men egentlig er det bare at cutte ned med kcal.. er jeg kan sagtens finde en masse godt til dig på internettet som bekræfter alt det jeg lige har skrevet.

og så ser det sikkert meget pænere ud end min tekst hehe.. og lyder bedre;)
Avatar billede kalp Novice
28. december 2004 - 02:38 #8
:o) gal det langt!
Avatar billede zhristian Nybegynder
28. december 2004 - 10:54 #9
Avatar billede gak Nybegynder
28. december 2004 - 15:32 #10
Det pågældende link, du refererer til, kan dog ikke ses. Blank webside.

Men det pågældende apparat har nok visse ligheder med TNS-apparater, der anvendes i vid udstrækning indenfor medicinen. Især ved forskellige smertetilstande.

TNS = Trancutan NerveStimulation.

Som n0rmality rigtigt påpeger med sit link, er det yderst vanskeligt at tro på en positiv effekt i stil med den der påstås.

Se om TNS fx her:

http://www.rebsdorf.dk/side3aea.htm

http://www.scleroseforeningen.dk/Sp%C3%B8rgepanel/Sp%C3%B8rgsm%C3%A5l%20og%20svar/Alternativ%20behandling/Behandlingsformer/TNS.aspx

http://www.pind-mental.suite.dk/forsider%20websiten/transkutan_nervestimulation.htm
Avatar billede kalp Novice
28. december 2004 - 21:42 #11
Tjah det har jeg hele tiden sagt:) at det noget værre noget... de virker men meget meget lidt...

Henviser gerne til gode artikler om kost osv! og ellers spørg løs jeg er helt inde i alt det der!
Avatar billede nez Nybegynder
03. januar 2005 - 00:39 #12
kalp du burde smide et svar ind... vil meget gerne give point for din hjælp.. det er jo mere end forlangt :)
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 00:41 #13
Det får du her:)

Kom faktisk til at tænke på noget.. i føtex har de sådan nogen små bøger (står vist ved kølediskene) de er en som hedder kalorietabellen .. den koster 20kr og er helt i top hvis man ikke helt har styr på hvad hvor man finder hvad i de forskellige madvare:) altså hvor meget protein, kulhydrat og fedt der er i fx et æble:)