Avatar billede klingedrengen Nybegynder
29. december 2004 - 08:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Overførelse af ir-signal til dekoder.

Er der nogen der kender til en nem og billig måde man kan overfører et ir signal fra fjernbetjening på 1 salen til min dekoder i stuen...

På forhånd tak
Brian
Avatar billede hydroxy Nybegynder
29. december 2004 - 13:11 #1
Jeg anvender et AV link system til mine satellitmodtagere på loftet. Herefter sender jeg det gennem en RF modulator, således at signalet kommer ned gennem den normale antenneledning. Signalet er ikke ligeså godt som direkte AV-signal (altså scart-ledningen) men det giver mulighed for at alle i vores hus kan se satellit tv.

Det du skal gøre er at søge på Google på "AV link" på de danske sider. Find et system, der passer dig både i afstand, men også økonomisk - koster vel et sted mellem 700,- og 1000,- for et kavilitetssystem. AV linket kan altså både sende AV-signalet til modtageren, men også retur til sender kan sendes et styresignal via IR.

Bor du i Københavns området ville jeg gå ind til Brinck elektronik på Frederiksborggade (ved Nørreport)...

Håber du kan bruge det ellers kom tilbage!
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
29. december 2004 - 13:44 #2
Takker