Avatar billede sammy Nybegynder
29. december 2004 - 23:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyt bundkort slukker når der bootes på disk

Hejsa,

Håber jeg kan få lidt inspiration herinde. Har lige købt splinternyt hardware til en rigtig gamer-pc. Jeg kan sagtens starte op og f.eks. gå ind i CMOS, men når jeg skal boote på CD eller HDD (intet OS, men det skal da i det mindste prøve at finde) så slukker PC'en. Jeg har prøvet at fjerne enten HDD eller CDROM men uden held. Bruger default CMOS indstillinger og den finder begge drev. Har aldrig prøvet at installere en SATA HDD før, noget specielt man skal huske? Søger stadig på nettet efter lign. situationer, men lidt assistance ville da være lækkert =)

Min konfiguration er:
Abit AA8 3rd eye med Intels nye 925X chipset, 3,4 Ghz P4 LGA775, 2x Kingston DDR2 533mhz 512MB RAM, Maxtor 250GB SATA HDD og Asus Geforce 9800N 256MB.

På forhånd tak!

Sammy
Avatar billede shamanic Nybegynder
29. december 2004 - 23:45 #1
For at kunne installere et styresystem(Windows xp) på en sata disk skal du have sata boot driver på en diskette, og skal bruge den når du er ved at installere windows.
Windows xp beder om driver til controllere, hvorpå du skal trykke F6. Derefter læser windows driverne på disketten, og du er istand til a installere windows på en sata disk.

The floppy disk containing RAID driver files which can be used to pre-install the RAID driver during the F6 portion of Windows setup.
http://www.abit-usa.com/downloads/driver/drivers.php?categories=1&model=202
Avatar billede shamanic Nybegynder
29. december 2004 - 23:47 #2
Rettelse:
Du skal have fat i denne her istedet for til disketten:

SATA Installation Disk 1.33
  1. For Windows NT/2000/XP
  2. For Intel/SI 3112/SI 3114/VIA 8237 Chipsets
  3. Revision v 1.33
Avatar billede sammy Nybegynder
30. december 2004 - 00:03 #3
Jeg har fået SATA disken med bundkortet, så den vil jeg give et forsøg. Har dog fundet ud af i mellemtiden at bundkortet automatisk slår fra når CPU er 85 grader,,, min den ligger og svinger på 83/84 grader inde i CMOS =( Det er vel at mærke ved default indstillinger = ingen overclocking. Skod blæser der følger med Intels in-a-box åbenbart. Prøver lige med disken når jeg finder et floppydrev (ej installeret endnu) Tak for svaret!
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. december 2004 - 09:23 #4
Selvfølgelig markedsfører Intel ikke en CPU med blæser, som ikke er i stand til at holde temp. inden for rimelige grænser.

Er du sikker på, at din CPU er monteret rigtig, og ikke mindst, at din køler er monteret rigtig ? ?
Avatar billede sammy Nybegynder
02. januar 2005 - 18:58 #5
->Dragonknight. Det gør de åbenbart, læste mig til at de nye CPU'er bliver utroligt varme,,, men ja - fuldstændigt blødt af Intel! =)
Har monteret ny blæser (tjekkede den gamle først) og temperaturen faldt med 40 grader!

Tak for interessen, lukker spørgsmålet