Avatar billede -kick- Nybegynder
05. januar 2005 - 00:42 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Ang. session (er newbie).

Hejsa. (God nat!) ..
Jeg er igang med et script som tæller de timer man er online på siden i. Jeg udregner dem til timer, min, sek.

Men problemet er, når man lukker vinduet skal den "STOPPE" session = $_SESSION['last_online']; hvor den er nu, og opdater til mysql:
mysql_query("UPDATE vundet ='$herstoppedesession'");

En som er hurtig, og vågen! ;D
Avatar billede -kick- Nybegynder
05. januar 2005 - 00:43 #1
mente.
mysql_query("UPDATE tabel SET vundet ='$herstoppedesession'");
Avatar billede mccookie Seniormester
05. januar 2005 - 00:45 #2
Må jeg anbefale denne artikel: http://eksperten.dk/artikler/216
Avatar billede mccookie Seniormester
05. januar 2005 - 00:45 #3
;o)
Avatar billede -kick- Nybegynder
05. januar 2005 - 05:15 #4
Har prøvet, men session_destory, sletter ikke sessions.
Avatar billede -kick- Nybegynder
05. januar 2005 - 05:21 #5
min kode:

<?php
session_start();
include("db.php");
$k = mysql_query("SELECT * FROM naturechat_brugere WHERE brugernavn='$_SESSION[brugernavn]'");
$row = mysql_fetch_array($k);
?>

<?
if(isset($_SESSION[brugernavn])) {
?>

<script language="JavaScript">
    function luk() {
      window.close();
    }
</script>
<meta name="generator" content="Namo WebEditor v5.0">
<body onload="luk();">
<font size="2" face="Trebuchet MS">Du er nu logget ud.

</font><?php
include("db.php");

mysql_query("UPDATE naturechat_brugere SET online='nej', rum='', felt='-99990', lfelt='-999990', tfelt='-99999990' WHERE brugernavn='$_SESSION[brugernavn]'");
echo "<script type=\"text/JavaScript\">window.close();</script>";
session_destroy();
?>
<?php
} else {
echo "<meta http-equiv='refresh' content='0;URL=../login.php'>";
}
?>
Avatar billede -kick- Nybegynder
05. januar 2005 - 08:39 #6
Underligt. lavede en session_destroy; istedet for session_destroy(); så virkede det.