Avatar billede kennot Nybegynder
06. januar 2005 - 00:44 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

Computer lukker ned og går i blå skærm

Hey experter!

Min computer den lukker ned og går i blå skærm..

Dem skriver noget med.

Tekniske oplysninger:

*** STOP: 0x0000008E (0xc0000005,0xBF83EC4,0xB7931AF8,0x00000000

***      win32k.sys - Address BF8F3EC4 base at BF800000, DateStump 411033af ....

Hjælp?
Avatar billede serverservice Praktikant
06. januar 2005 - 01:05 #1
Det er oftest en hardwarfejl , cpu eller bundkort , måske bare ram.

Hvad er cpu temperaturen i bios?

1. Tag alt hardware ud af kabinnet og gør rent for støv , fjern imens strømkabel og bloker cpu blæseren. Isæt kun de mest nødvendige dele.
2. kør en scan med denne diskette og lad den snurre ½-1 time , men stop hvis den skriver errors og sig til hvis den genstarter under scanning.
http://www.memtest86.com/memt31a.zip     start install.bat – skriv a – isæt tom diskette og test ved at boote på den.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 01:56 #2
0x0000008E har ofte med memory at gøre.

Hvis du har mere en 1 blok RAM i maskinen, så prøv at køre med kun 1 blok, evt. flytte den rundt i de forskellige sokler. men husk at slukke for maskinen inden du piller indeni.
Er den stadig tvær, så gør det samme med den anden blok RAM.

Er den stadig tvær, så er det givetvis ikke RAM.
Avatar billede doublejoble Praktikant
06. januar 2005 - 10:21 #3
som dannyboyd skriver, det er oftest en hardware fejl - men det kan også være styresystemet engang imellem.
Jeg fik den samme fejl for nogle dage siden da strømmen gik og kunne fixe den ved at lave en repair af styresystemet. Det ville jeg starte med, tænk hvis det virkede, så slipper du for at rode i den.

Her er retaxes guide til en repair af win xp:

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede reshafim Nybegynder
06. januar 2005 - 11:46 #4
Har du fornylig renset din pc for virus,med en virus fjærner program?
Det er fordi mange virus fjerner programmer,fjerner eller delvis fjerner også standart indstilinger på din pc,hvis det er tilfældet så skal du læse brugs anvisning-i den virus fjerner program- hvad ? og hvilket filer bliver eller kan blive fjernet eller beskadig i din pc, efter at du har renset din pc.På den mode kan du geninstalere filer og kun dem uden at formatere eller slete helle hd.Du kan prove at starte di pc med fejlsikret tilstand,eller med en win cd.
mvh
reshafim
Avatar billede kennot Nybegynder
06. januar 2005 - 19:39 #5
Hey.

Jeg har lige lavet en virus scanning og fandt selvfølgelig 3 stk vira (trojansk heste) :/.. De er slettet nu..

Tror måske det kan være det?

Den har ikke rigitg genstertet igen efter men prøver alligevel at lave en Repair og ser om der stadig er fejl efter det.
Avatar billede serverservice Praktikant
06. januar 2005 - 20:03 #6
kør en scanning med disse 2
http://www.tucows.com/preview/236049.html     Ad-aware
Brug denne engansgscanner,
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

og så kør den repair , så har vi udelukket softwarefejl , indtil vidre
Avatar billede kennot Nybegynder
06. januar 2005 - 21:11 #7
Okey det gør jeg så lige.. :)
Avatar billede kennot Nybegynder
06. januar 2005 - 21:35 #8
Nu har jeg  scannet med de 2 programmer..

Det sidste program du gav link til: http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe det fandt en del viruser tror jeg nok.. Der står sådan her :

Total Number of files scannet  12850

Total Number of Virus(es) Found  119

Total Number of Disinfected Files  0

Total Number of deletet Files  43

Total Number of Files Renamed  0

Total Number of Errors  13

Kan du mon forklare mig hvad det betyder? :)
Avatar billede serverservice Praktikant
06. januar 2005 - 22:09 #9
1a.har ialt scannet 12850 filer
1.den har fundet 119 virus/snavs - læg mærke til at her kaldes alle filer for virus.
2. Den kunne ikke reparere nogle af filerne
3. Den har slettet 43 virusfiler
4. ømdøbt o filer
5 der var 13 fejl , men det plejer også at stå i loggen hvilke fejl og hvilke den ikke kunne slette , jeg har erfraing at den ikke slette adware
Kør også adaware hvis det ikke er gjort.
Avatar billede kennot Nybegynder
06. januar 2005 - 22:15 #10
Okay..

Har også kørt ad-aware så det helt fint.

Men der er ikke noget galt med alt det den skrev med virus filer?

Skal bare lige være helt sikker.
Avatar billede serverservice Praktikant
06. januar 2005 - 22:21 #11
Jo der er en del som den ikke har kunnet slette:
Kør derfor en scan fra bitdefender , indstil til auto remove osv.
http://www.bitdefender.com/scan/licence.php
Avatar billede kennot Nybegynder
06. januar 2005 - 22:26 #12
Men nu har jeg så sat den til at scanne med bitdefender..
Avatar billede reshafim Nybegynder
06. januar 2005 - 23:06 #13
Hej
Hvis du er ferdig med at scane,og slette så skriv til mig en komentar hvis du er klar til en anden hjælp, fordi det er forviret.
1. Du har måske for mange-forkerte programmer bl. ad-aware,pas på mange af den slags programmer er ikke SUND for på mange stederi verden den slags programmer er Forbud,fordi de tvinger dig til at søge suport hos den firma-efter at den har ødelagt din pc
2.Det hjælper bare ikke KUN at slette virus,det skal gåres på den rigtig måde,ellers kommer den igen efter genstart,og du kan INTET vide og være sikert på---først efter genstart OSV.
reshafim
Avatar billede kennot Nybegynder
06. januar 2005 - 23:26 #14
Jeg scannet med BitFender og se hvor meget den fandt.. og kunne ikke disinfeckte nogen af dem næsten.. Underligt.

C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Temp\DelC.tmp: infected with Adware.180Solutions.5.11
C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Temp\DelC.tmp: disinfection failed
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\bias view warn plan\Grey Htm.exe=>(Upc): infected with Trojan.Downloader.Swizzor.CN
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\bias view warn plan\Grey Htm.exe=>(Upc): disinfection failed
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\caxgmmng.exe=>(Upc): infected with Adware.Lopper.ST
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\caxgmmng.exe=>(Upc): disinfection failed
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\drp1.tmp\thnall1l.exe=>(ASPack 2.12): infected with Trojan.Downloader.Agent.AF
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\drp1.tmp\thnall1l.exe=>(ASPack 2.12): disinfection failed
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\gcmdtgaa.exe=>(Upc): infected with Trojan.Downloader.Swizzor.CB
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\gcmdtgaa.exe=>(Upc): disinfection failed
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\jnzquxsq.exe=>(Upc): infected with Adware.Lopper.ST
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\jnzquxsq.exe=>(Upc): disinfection failed
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\nimwivaz.exe=>(Upc): infected with Trojan.Downloader.Swizzor.CB
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\nimwivaz.exe=>(Upc): disinfection failed
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\njmzjnbn.exe=>(Upc): infected with Adware.Lopper.ST
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\njmzjnbn.exe=>(Upc): disinfection failed
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\qomtdhev.exe=>(Upc): infected with Adware.Lopper.ST
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\qomtdhev.exe=>(Upc): disinfection failed
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\szytpuzr.exe=>(Upc): infected with Trojan.Downloader.Swizzor.CB
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\szytpuzr.exe=>(Upc): disinfection failed
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\ubmfxchw.exe=>(Upc): infected with Adware.Lopper.ST
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\ubmfxchw.exe=>(Upc): disinfection failed
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\vbigmwyh.exe=>(Upc): infected with Adware.Lopper.ST
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\vbigmwyh.exe=>(Upc): disinfection failed
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\wlverout.exe=>(Upc): infected with Trojan.Downloader.Swizzor.CB
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp\wlverout.exe=>(Upc): disinfection failed
C:\Programmer\Fælles filer\nenjpelf\npdnhccpla\bhapaljna.exe: infected with Adware.Gator.B
C:\Programmer\Fælles filer\nenjpelf\npdnhccpla\bhapaljna.exe: deleted
C:\Programmer\Fælles filer\nenjpelf\pllnjphd\jnanapla.exe: infected with Adware.Gator.B
C:\Programmer\Fælles filer\nenjpelf\pllnjphd\jnanapla.exe: deleted
C:\WINDOWS\system32\aklsp.dll: infected with Trojan.Downloader.Agent.BR
C:\WINDOWS\system32\aklsp.dll: disinfection failed
C:\WINDOWS\system32\netia32.dll: infected with Trojan.Trilon.A
C:\WINDOWS\system32\netia32.dll: disinfection failed
C:\WINDOWS\Temp\aklsp.dll: infected with Trojan.Downloader.Agent.BR
C:\WINDOWS\Temp\aklsp.dll: deleted
C:\WINDOWS\Temp\akrules.dll: infected with Trojan.Downloader.Agent.BT
C:\WINDOWS\Temp\akrules.dll: disinfection failed
D:\Dokumenter\Modtagne filer\Sødt Ansigt!.exe=>(ASPack 2.11): infected with Joke.Bounce.A
D:\Dokumenter\Modtagne filer\Sødt Ansigt!.exe=>(ASPack 2.11): disinfection failed
Avatar billede serverservice Praktikant
06. januar 2005 - 23:27 #15
De programmer jeg har anbefalet er helt i top både adawre og mwav og bitdefender. Desuden er de anbefalet af team spywarefri.
Avatar billede doublejoble Praktikant
06. januar 2005 - 23:35 #16
Hej kennot

Lige en bibemærkning midt i dit store scanningsprojekt med dannyboyd:
Sørg for at tage en backup mens maskinen stadig kører. Og jeg vil afkoble maskinen fra evt andre maskiner i dit intranet, så du ikke risikerer at sprede evt virus.
Avatar billede serverservice Praktikant
06. januar 2005 - 23:36 #17
Du har godt nok fået meget snavs ind - først sletter vi hvad den har fundet derefter bruger vi hijackthis til at finde evt. rester.

Nu tager vi dem fra en ende af først skal du gå i mappeindstillinger:
Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Start op i fejlsikret og slet disse mapper og filer:
C:\Documents and Settings\Kanel\Lokale indstillinger\Temp<- slet alt indhold i mappen
C:\WINDOWS\Temp<-slet al indhold i mappen
C:\Programmer\Fælles filer\nenjpelf<-slet mappen

C:\WINDOWS\system32\aklsp.dll<-filen
C:\WINDOWS\system32\netia32.dll<-filen
D:\Dokumenter\Modtagne filer\Sødt Ansigt!.exe<-filen

start op i normal , hent http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis         Hijackthis

Er du ny i hijackthis er her en introvideo : ”Gennemgang af hijackthis”
http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php

scan , save log og paste den herind men du må ikke fixe noget selv før den er tjekket.
Avatar billede kennot Nybegynder
06. januar 2005 - 23:41 #18
Hey doublejoble.

Har jeg gjort. Kan ikke klare at miste alt jo :) Backup er taget..
Avatar billede serverservice Praktikant
06. januar 2005 - 23:58 #19
Det er helt ok at tage backup af din my documents , men der er inegn grund ti lat gemme noget fra temp mapperne da det meste er inficeret.

Der er en sandsynlighed for at det kan være gået ud over systemfiler med så meget virus så når maskinen er totalrenset ville det være fornuftigt med repair , som jo også doublejouble foreslog.
Avatar billede reshafim Nybegynder
07. januar 2005 - 00:04 #20
Det fleste den slags programmer(AD ware)er skadelig for din pc,se godt efter hvad det er blevet fundet i din pc--masser af Ad ware virus-det er fordi den firma vil gerne har betaling nu hvis du vil fjerne Ad ware program fra din pc--du kan ikke en gang fjerne Ad ware program selv "Helt" den vil hænge på i lang tid og genere din pc.
mvh.
reshafim
Avatar billede reshafim Nybegynder
07. januar 2005 - 00:20 #21
Det hjælper ikke at tage Backup -fordi du har taget alt virus med!!!
reshafim
Avatar billede doublejoble Praktikant
07. januar 2005 - 00:23 #22
ja reshafim, det er rigtigt, men en backup med virus er bedre end ingen backup. Så må man tage sine forholdsregler når man skal til at bruge backuppen.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. januar 2005 - 00:37 #23
->reshafim du skulle læse lidt om adaware og de andre programmer på spywarefri http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Avatar billede kennot Nybegynder
07. januar 2005 - 00:44 #24
Hey Gutter :)

Kan vi ikke begynde videre på det i morgen da jeg skal i seng nu :\

Er mega træt..
Avatar billede kennot Nybegynder
12. januar 2005 - 19:38 #25
Hey!

Sorry jeg ikke har skrevet men min computer gik simpelhen ned så har sq formateret hele lortet og først lige fået den op og køre nu..

Ved ikke med point så?
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 19:42 #26
Jeg springer over !
Avatar billede serverservice Praktikant
12. januar 2005 - 22:29 #27
ok
Avatar billede kennot Nybegynder
12. januar 2005 - 22:42 #28
Sådan har i fået point :P