Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
06. januar 2005 - 19:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Maksimal tekstbredde

Hej

Jeg har en tabel, der ser sådan ud:

<table border="0" width="500">
  <tr>
    <td>
      tekst
    </td>
  </tr>
</table>

Hvis der kommer for meget tekst ind i <td>'en, bliver bredden af tabellen forøget. Det virker hvis jeg laver almindelige mellemrum med mellemrumstasten mellem alle ordene, men jeg bruger &nbsp; til at lave mellemrum mellem alle ord, fordi det er en del af et artikelsystem, hvor en PHP funktion erstatter alle almindelige mellemrum med &nbsp;

Kan man på en eller anden måde gøre sådan, at bredden maksimalt er på 500px, evt. med JavaScript?

Mvh. Anders
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2005 - 14:50 #1
Hvorfor erstatter du ikke bare tilbage ?-)
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
10. januar 2005 - 17:30 #2
Det har jeg også gjort nu. Grunden til at jeg ikke erstattede tilbage er, at hvis der skal laves mere end 1 mellemrum i træk, hvor man bruger den almindelige mellemrumstast, bliver det kun vist som 1 mellemrum i Internet Explorer.

Nu har jeg løst det på den måde, at jeg erstatter et tegn med &nbsp; så når jeg skal have mere end ét mellemrum efter hinanden, skriver jeg det tegn, og PHP oversætter det til &nbsp;

Mvh. Anders