Avatar billede thomas_yde Nybegynder
12. januar 2005 - 09:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Multithreads Javascript

Jeg har lige et spørgsmål angående threads i javascript.

Nu har jeg en stor webapplikation der håndtere rimelig store mængder data disse data bliver hentet fra en oracle database via noget VB og så vist på en side via javascript og XML. Dette fungere fint indtil videre.

Nu er problemet at vi har noget metadata vi skal have loaded når session starter, dette tager noget tid og pt. låser browseren når scriptet kører da vi bruger den enkelte tråd vi har til rådighed.

Nu er spørgsmålet så, har nogle en ide til hvordan vi kan kører dette metadata script og samtidig kører andre scripts på siden.

Vores nuværende løsning gør følgende:
1. åbner default siden
2. checker om metadata er loaded, og loader den hvis ikke i et nyt vindue (window.open), og lukker sig selv når den er færdig.

Forslag modtages med kyshånd :)
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2005 - 15:38 #1
<ole>

Umiddelbart er der ikke en enkelt standard løsning på den slags problemer i JS. Det kræver betydelig bedre indsigt i koden for at kunne komme med forslag

/mvh
</bole>
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
14. januar 2005 - 14:42 #2
Ok. Det er desværre noget indviklet noget så det kræver nok mere end nogle eksperten point at give et svar på.
jeg må grave videre og lede efter artikler, kan være nogle har været ude i samme problem før.  :P