Avatar billede busborg Nybegynder
15. januar 2005 - 14:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows 20002 server, win98, win XP

Hej

JEg vil lige starte med at sige at jeg er totalt spasser til det her netværksting, men vil meget gerne lære hvordan jeg får disse 3 maskiner til at arbejde sammen.

de kører alle gennem en hub, og mit internet virker fint på alle maskiner, men så snart jeg skal komunikere mellem de 3 så rækker mine evner vist ikke.

Håber der er en der kan guide mig igennem, for jeg kan ikke få det til at virke selv om jeg læser diverse guides.

MVH
busborg

ps jeg har tidligere kun haft server og win 98 kørende og der kunne jeg godt se og bruge filerne fra 98 på server men ikke den anden vej. håber på hurtige svar.
Avatar billede kenp Novice
15. januar 2005 - 15:15 #1
har du en router eller?
Avatar billede busborg Nybegynder
15. januar 2005 - 15:24 #2
Ja, fra TDC, den er sat op til at styre serveren
Avatar billede busborg Nybegynder
15. januar 2005 - 15:28 #3
jeg har en router der der forbundet til en hub, som deler til de 3 maskiner. Routeren er sat tila t styre serveren. hvor jeg har en hjemmeside liggende

Jeg har nu fået kontakt fra serveren til både win98 og win xp. men den anden vej sker der intet.

xp siger der workgroup ikke tilgængelig. du har ikke tilladelse...... serveren er ikke konfigureret til transaktioner. når jeg trykker vis arbejsgruppecomputere
Avatar billede busborg Nybegynder
31. januar 2005 - 14:06 #4
lukker