Avatar billede wormheart Nybegynder
15. januar 2005 - 16:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bærbar kan ikke komme på Nettet

Jeg har anskaffet mig en Router til hjemme netværket.
Jeg har Webspeed, så det tog lidt tid at få det hele til at virke med kloning af MAC osv.

Nu virker den fint for min stationære og for den ene bærbare. Den anden bærbare kan sagtens gå på Netværket og se de filer, min stationære deler.

Men Internettet kan den ikke komme på!

Jeg har været inde og se i indstillingerne for IP/TCP, men de er ens på både bærbar og stationær!

Jeg kan simpelt hen ikke finde problemet... På routeren kan jeg se at den skam registrere den bærbare og giver den både IP adresse og hele svineriet, men der er bare ikke hul igennem ud af huset!

Øeh... hjælp?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
15. januar 2005 - 16:15 #1
Tjek lige at DNS står til Automatisk under TCP/IP opsætning.
Det gør den nemlig ikke automatisk hvis du har brugt fast ip tidligere.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
15. januar 2005 - 16:16 #2
Du har vel også prøvet at reparere forbindelsen... ikke :-)
Avatar billede wormheart Nybegynder
15. januar 2005 - 16:23 #3
Jo, jeg har sat DNS til automatisk og prøvet at reparere forbindelsen! Jeg har også prøvet at sætte den i et andet stik i routeren og sørget for at den bliver genstartet, når jeg har ændret ¨på noget!

Den nægter at vise mig andet end Explorers fejlside! Virusprogrammet kan heller ikke komme på nettet, så det er ikke i Explorer at fejlen ligger!
Avatar billede bjuhl Nybegynder
15. januar 2005 - 17:06 #4
Det kan være noget snavs der spærre for forbindelsen, det er ikke sikkert det er din TCP opsætning eller Router der er problemet.

Har du prøvet at pinge f.eks. google.dk og derefter ip adressen, for at se om du kommer på den anden side af Routeren og om det er et dns problem.
Avatar billede wormheart Nybegynder
19. januar 2005 - 11:32 #5
Jeg kan ikke pinge ud af huset. Underligt nok kan jeg ikke pinge den stationære fra den bærbare, men godt pinge den bærbare fra den stationære!
Avatar billede bimi Nybegynder
20. januar 2005 - 10:03 #6
service pack 2 måske... elle du har fået en cd med fra weebspedd hvor du skal installer den
Avatar billede wormheart Nybegynder
20. januar 2005 - 10:31 #7
Problemet er jo at den anden bærbare bare satte stikket i og så forstod den det hele!

Der er Service Pack 2 installeret....

Hm... det er underligt!
Avatar billede wormheart Nybegynder
28. januar 2005 - 10:11 #8
Vi har sendt den bærbare til reperation og ser om ikke det skulle hjælpe. Jeg fik lige at vide, at der også var problemer med samme bærbar på et andet netværk før i tiden!