Avatar billede limahl Nybegynder
26. januar 2005 - 23:41 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Realistisk pris for denne PC

Nu opretter jeg dette spørgsmål for tredie gang..

Min kæreste skal måske købe min stationære PC, da jeg har investeret i en bærbar. Jeg vil gerne give en fair pris og ikke forære det hele væk. Jeg har jo givet gode penge for det i sin tid. Og det hele virker.

Systemet er:

19" AOC skærm (VGA).
1 Ghz. PIII processor
40 GB Quantum Fireball
80 GB Maxtor DiamondMax Plus9 (med nogle dårlige spor)
32 MB Geforce2 MX
Terratec lydkort af en art
CD-brænder
DVD-drev

Alt virker fint (på nær denf***ing harddisk - men den virker, der er "bare" dårlige spor på den endnu).

Hvad kan jeg tillade mig at tage for dette samsurium? Husk på at det er til kæresten..

Der er karma og points til mange..

Mvh. Thomas
Avatar billede limahl Nybegynder
26. januar 2005 - 23:42 #1
For resten er bundkortet et DFI, der kun lige kan trække cpu´en.
Desuden er der 384 af de billige ram.
Avatar billede kalp Novice
26. januar 2005 - 23:43 #2
Max Max 2000kr

Men eftersom det er kæresten synes jeg faktisk 1500kr hvis ikke du føler dig røvrendt.. burde du ikke.. det din kæreste;)
Avatar billede kalp Novice
26. januar 2005 - 23:43 #3
1500kr så har din kæreste fået sig en god handel samt en god kæreste;o)
Avatar billede limahl Nybegynder
26. januar 2005 - 23:48 #4
OK - jeg har taget jeres bud til efterretning. Den går nok for 2.000.

Jeg tror jeg igennem tiderne har proppet for 14.000 i den alene i hardware..

Men sådan er det jo - hvad mener i om de dårlige spor?

Smid et svar

Thomas
Avatar billede kalp Novice
26. januar 2005 - 23:55 #5
Det er jo næsten ligesom mobiltelefoner;) Jeg købte en mobiltelefon sidst for 5300kr højest en måned efter kunne man købe den den til 1500kr med samme abonnement!! klamt!

Angående hd'en så er det "medregnet" i prisen og så længe den ikke er ustabil så hun risikere at miste en masse data. Men ellers kan man altid købe en billig hd ved siden af senere:)
Avatar billede redhat9user Nybegynder
26. januar 2005 - 23:57 #6
Dårlige spor? Smid den ud, det kan kun gå for langsomt.
Hvad den har kostet dig kan ingen bruge til noget. Man kan købe en 2.4GHz maskine for ca. 3000,- så jeg har ondt af din kæreste hvis du tager 2000,-. 1000,- vil jeg mene er fair.
Avatar billede limahl Nybegynder
27. januar 2005 - 00:05 #7
Mener du det?

Skærmen alene synes jeg er noget værd.

Men ok
Avatar billede limahl Nybegynder
27. januar 2005 - 00:17 #8
Så jeg siger 1.500 - tak for input´et, drengene
Avatar billede redhat9user Nybegynder
27. januar 2005 - 00:19 #9
En brugt skærm er ikke meget værd - ingen ved hvor længe den har tilbage. En 21" trinitron kan fås for mellem 300,- og 500,-.

Det er en maskine, der allerede nu trænger til en opgradering. Skal den eksempelvis have lidt mere RAM, så vil det være klogt at starte med at skifte motherboard og CPU for ikke at skulle købe RAM, der allerede nu er værdiløst.

Så ja, det mener jeg faktisk. Beklager.
Avatar billede espersen Novice
27. januar 2005 - 00:33 #10
1100 kr. - taget i betragtning af alder og dens specs. - den dårlige HDD skal ud.

så er hun bedre tjent med :
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375356
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375346

Grafik er shared men yder op mod 4500-5000 i 3dmark2001se - så de er ikke helt bovlamme
Avatar billede limahl Nybegynder
27. januar 2005 - 02:04 #11
Kæft i er frække - men jeg takker for input´et.

Mvh. Thomas
Avatar billede redhat9user Nybegynder
27. januar 2005 - 06:28 #12
:o)
Avatar billede limahl Nybegynder
27. januar 2005 - 09:02 #13
Faktisk yder den kun 1945 points i 3Dmark 2001 - hvorimod min bærbare laver ca. 10000!
Avatar billede espersen Novice
27. januar 2005 - 14:00 #14
så sætter vi prisen ned til 1.030,-  ;o)
Avatar billede limahl Nybegynder
27. januar 2005 - 14:52 #15
Det er rigtigt: Lortet kan jo stå af hvornår det skulle være. Det meste hw er fra starten af 2001, men det er ikke fordi jeg har haft den tændt 24/7. Jeg har skiftet blæserne ud (det tog en krig og to par hænder med strømforsyningen) til nogle mere støjsvage.

Sjovt nok er Quantum´en meget pålidelig, hvor man kan læse andet. Maxtor´en købte jeg for under to år siden. De ejer jo Quantum nu. Så der kan man bare se..

Mvh. Thomas
Avatar billede limahl Nybegynder
07. februar 2005 - 18:37 #16
Closure: Jeg har sat den til 1000 kr. Der er sm sagt nogle dårlige spor på den ene hd, så jeg prøver en low-level formattering (uden forventninger). Ellers flytter jeg styresystemet over på den langsomme af hdd´ene (5400/40 GB Quantum).

Den har altid virket ok for mig, men min kæreste er lidt af et analfabet på området (gys). Desuden har bad sectors det med at sprede sig, siger min svoger..