Avatar billede jimscheel Nybegynder
29. januar 2005 - 15:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

CSS kommando

Jeg har et div tag der skal være footer på min side. Hvilken kommando skal jeg sætte i CSS filen, for at den holder sig i bunden?

#footer {
    width: 900px;
    height: 50px;
    background-color: #FF0000;

}
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
29. januar 2005 - 15:13 #1
det er der ingen kommando til.
Avatar billede jimscheel Nybegynder
29. januar 2005 - 15:14 #2
det vil sige det slet ikke kan lade sig gøre?
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2005 - 15:25 #3
Du kan vel benytte:

position: absolute;
bottom: 0;
left: 0;
Avatar billede jimscheel Nybegynder
29. januar 2005 - 15:30 #4
cyberman: Nej, så lægger den sig bare i bunden, nederst i browseren, oven på det andet, samtidig med at man kan scrolle ned. Den ligger også helt ude i venstre side.....
Avatar billede morteeart Nybegynder
29. januar 2005 - 15:32 #5
jep, du er nød til at bruge tables med height 100% på både table og body (css) for at det er muligt.
Avatar billede jimscheel Nybegynder
29. januar 2005 - 15:34 #6
hmmmm det er jo træls.....:o(
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
29. januar 2005 - 15:35 #7
tables er jo netop udviklet med dette formål, hvad er der galt i at bruge dem ?
Avatar billede jimscheel Nybegynder
29. januar 2005 - 15:37 #8
jeg har skam ikke noget imod det, men det har vedkommende jeg laver det for, som gerne vil have det ind i en css fil
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
29. januar 2005 - 15:39 #9
Så må du forklare vedkommne at det er umuligt, og mere korrekt at kode det med tables.
Og du kan stadig bruge CSS til det meste alligevel.
Avatar billede jimscheel Nybegynder
29. januar 2005 - 15:40 #10
hvorfor er det mere korrekt med tables egentlig?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
29. januar 2005 - 15:46 #11
Det er i programmering altid mest korrekt at bruge de objekter som er designet til formålet. Og også at bruge dem som kræver mindst kode.

HTML/CSS er ingen undtagelse, selvom mange mener dette.
Avatar billede jimscheel Nybegynder
29. januar 2005 - 15:48 #12
ok.... stikker du mig et svar, så du kan få nogle point for din ulejlighed?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
29. januar 2005 - 17:30 #13
nej tak, samler ikke på points :)
Avatar billede jimscheel Nybegynder
29. januar 2005 - 18:26 #14
nå ok :o)
Avatar billede knudgert Nybegynder
29. januar 2005 - 18:30 #15
Hmm - hvad er der i vejen med position: fixed ?
Udover, at det ikke er understøttet i IE, men det findes der flere hacks til at omgå.

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
29. januar 2005 - 18:33 #16
at absolute positioner er trælse at arbejde med (Hvem sagde Opera?)
og at IE hacks ikke er valid CSS...

Og at det kræver mere kode end en table, og derfor er kodemæssigt forkert ?
(på nogle punkter)
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2005 - 18:42 #17
<ole>

At introduceret nye og beviste fejl, der (for tiden) slipper igennem visse browsere og 'udligner' andre fejl, kan vel knap kaldes 'god kodeskik'  :)

/mvh
</bole>