Avatar billede dellevela Nybegynder
30. januar 2005 - 17:08 Der er 9 kommentarer

Hvis de kommer fra en skal de specielt hen.

KORT OG GODT.

mit spørgsmål er: jeg skal have et javascript der ser på hvad for en side du kommer fra. Hvis du fx kommer fra jubii.dk og så går ind på min side skal sciptet automatisk sende en vidre. men kommer du fra en hver anden side skal den bare sende en vidre.
Avatar billede roenving Novice
30. januar 2005 - 17:18 #1
?-)

Hvis man kommer fra jubii skal man sendes et sted hen, men kommer man et andet sted fra skal man sendes et andet sted hen ?o]
Avatar billede roenving Novice
30. januar 2005 - 17:20 #2
F.eks.

<script type="text/javascript">
if(document.referrer&&document.referrer.indexOf("jubii.dk")>-1)
  location.href = "du_kom_fra_jubii.html";
else
  location.href = "du_kom_ikke_fra_jubii.html";
</script>
Avatar billede dellevela Nybegynder
30. januar 2005 - 17:25 #3
det virker ikke.
Avatar billede dellevela Nybegynder
30. januar 2005 - 17:26 #4
men selve meningen er rigtig
Avatar billede olebole Juniormester
30. januar 2005 - 18:38 #5
<ole>

Hvad er det, du mener, ikke skulle virke?

/mvh
</bole>
Avatar billede dellevela Nybegynder
30. januar 2005 - 19:02 #6
<script type="text/javascript">
if(document.referrer&&document.referrer.indexOf("jubii.dk")>-1)
  location.href = "du_kom_fra_jubii.html";
else
  location.href = "du_kom_ikke_fra_jubii.html";
</script>

VIRKER IKKE. har prøvet det og det virker ikke.
Avatar billede olebole Juniormester
30. januar 2005 - 19:30 #7
Det hjælper ikke, du skriger med store bogstaver - det bliver en gentagelse ikke tydeligere af.
Hvad mener du med, det ikke virker. Hvordan prøver du det? Hvad sker der?
Avatar billede dellevela Nybegynder
30. januar 2005 - 20:33 #8
lige meget om du kommer fra jubii.dk eller ikke sender den en til du_kom_ikke_fra_jubii.html
Avatar billede olebole Juniormester
01. februar 2005 - 20:20 #9
Det må være det berømte fænomen 'Den Tavse Dansker', vi her har fat i  :)

Så vidt jeg kan se, må du lave en fejl, du ikke beskriver her - eller også kommer du ikke fra et domæne, der indeholder strengen 'jubii.dk'.
Hvad sker der f.eks, hvis du skriver:

<script type="text/javascript">
  alert(document.referrer)
</script>