Avatar billede myplacedk Nybegynder
31. januar 2005 - 11:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

GPRS-parameters not supported / GPRS-parametre ikke understøttet

Jeg vil gerne få Internet-adgang på en laptop gennem en Sony Ericsson T610 over GPRS (på Orange's netværk).
Det har virket fint i et stykke tid, men nu gør det pludseligt ikke længere. Jeg ved ikke hvad der er ændret, hvis der er noget der er ændret, på PC eller mobil.

På mobilen har jeg sat data-konto 1 (CID=1) med APN web.orange.dk. På computeren ringer jeg op med "ATD*99***1#", og jeg får svaret "GPRS-parameters not supported".

Jeg har prøvet at indsætte kombinationer af 'ATZ' og 'AT+cgdcont=1,"IP","web.orange.dk","",0,0' før ATD, men med samme resultat.

Det der undrer mig mest er, at når jeg tjekker email på mobilen, bruger den CID1, og så virker det.

Jeg har prøvet at snakke med Orange, men dem jeg har snakket med kender ikke engang forskel på WAP og Internet, og kan ikke sige noget, som ikke står på deres hjemmeside.
Jeg har fået at vide, at en teknikker vil ringe til mig om ca. "5 hverdage", men det kan jeg altså ikke vente på.

Nogen forslag til hvad der kan være galt, eller hvad jeg kan gøre?
Avatar billede myplacedk Nybegynder
31. januar 2005 - 11:50 #1
Forresten, "GPRS-parameters not supported" står i telefonens display. :)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
31. januar 2005 - 23:02 #2
Det gik pludseligt op for mig, at det kunne være et PPP-problem. Det viste sig, at min computer insisterede på selv at bestemme sin IP-adresse, men det får den selvfølgelig ikke lov til.
Problemet er løst. (Jeg aktiverede "noipdefault" i /etc/ppp/peers/)