Avatar billede koldborg Nybegynder
31. januar 2005 - 14:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Billig Q TEC strømforsyning

Sådan laver du en Q-Tec Dual Fan Gold  400 Watt Strømforsyning / Intern / AC 230 V psu 33 dBA, den koster 183 kr i indkøb og er 100% ligeså god som de dyre, jeg har prøvet at åbne en dyr og en billig psu de indholdte næsten de samme komponenter og var på samme efekt altså 400W, men det man gør er at fjerne de to blæser og udskifte dem med to stk 80mm blæser, Papst 8412 NGL, Ultra Low Noise det koster hvis man har gode forbindelser under 150 kr og vupti du har silent psu stille som en drøm,
(men advarsel det er ikke for uefarende) men skal kan bruge en lodde kolbe og vide hvad man gør, eks nogle psu er blæseren termo styret. men nok om det,det var et spare råd der vil noget,
jeg har rodet med psu der har kostet over 1000 kr og de er ikke et hak beddere en en til 183kr, husk at komponenter er komponenter og der med basta. god fornøjelse ;)
Avatar billede koldborg Nybegynder
31. januar 2005 - 14:37 #1
Jeg glemte lige at skrive i overskrift SÅDAN LAVER DU EN BILLIG SILENT PSU
Avatar billede fido82 Nybegynder
02. februar 2005 - 21:41 #2
og du har self tegnet designet af, så du kan se at _alt_ sidder helt på samme måde ?
Du nævner forskelle på komponenter, hvilke ?
Har du datablade på de gamle blæsere der sad i den ? Hvis nej, hvordan kan du så sige de nye er ligeså gode ?
Avatar billede koldborg Nybegynder
02. februar 2005 - 22:32 #3
,*