Avatar billede rebuilder Nybegynder
01. februar 2005 - 13:55 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

H-bro med MOSFETs, P og N typer

Hejsa,

Hvordan laver jeg en H-bro med P og N-type transistorer?
Avatar billede scb Praktikant
01. februar 2005 - 16:38 #1
Avatar billede scb Praktikant
01. februar 2005 - 16:39 #2
Ellers prøv at se her:
http://commlinx.com.au/Control.htm
-SCB
Avatar billede rebuilder Nybegynder
01. februar 2005 - 18:24 #3
Hvad er så galt her:

http://dallerweb.dk/exp/motor.png

Jeg kan ikke se det...
Avatar billede redhat9user Nybegynder
02. februar 2005 - 00:26 #4
Afhængig af hvor høj VCC er og ved hvor lav spænding dine FET'er begynder at lede, samt dine skiftetider, så er du i overhængende fare for at top og bund leder samtidig => tyk sort røg.

Sørg for at top/bund FET'en er slukket før du tænder den modsatte. Husk at det er nemmere/hurtigere at tænde end at slukke og hav så separate gate drives til top og bund.
Avatar billede rebuilder Nybegynder
04. februar 2005 - 12:44 #5
Har du et desideret bud på hvordan den skal se ud?

En schematic?
Avatar billede fido82 Nybegynder
04. februar 2005 - 20:05 #6
nu ved jeg self ikke hvor stor din H-bro skal være, men den her klarer det ret godt:
http://www.alltronics.com/download/1330.pdf
Avatar billede rebuilder Nybegynder
04. februar 2005 - 22:13 #7
Minimum 5A ved 12V, så det er langt fra nok med en kreds :o)
Avatar billede rebuilder Nybegynder
08. februar 2005 - 12:21 #8
Well, det synes mig at jeg ikke får det til at virke med Mosfets...

Har i en løsning med ganske almindelige transistorer... NPN og PNP???
Avatar billede lemon Nybegynder
16. februar 2005 - 07:50 #9
Nu er jeg absolut ikke ekspert på det her område, men mig bekendt skal der være en modstand (eks. 1k) mellem P-typens base/gate og jord, ellers åbner den aldrig.