Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
03. februar 2005 - 12:04 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

sort skærm

Hey.

Jeg har lige solgt noget hardware som jeg brugte nemlig: ram og grafikkort.

Så har jeg købt nogle nye ram og havde et gammelt grafikkort liggende.

Det grafikkort jeg solgte var et AGP kort, og da jeg tog det ud slettede jeg ikke drivere eller noget. Så da jeg kommer hjem med mine nye ting og smider ram klodsen i og mit gamle grafikkort som er et PCI kort i starter PCen men der kommer intet signal. Troede så det var skærmen der var noget med da den også er ny men nej. Så testede jeg grafikkort i en anden pc, og nej det virker også.

Så hvad gør jeg. Kan ikke se noget på skørmen har intet onboard grafikkort eller nogle andre. HJÆLP!
Avatar billede kalp Novice
03. februar 2005 - 12:06 #1
Hvis grafikkortet ikke fejler noget så mangler du at teste ramne
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
03. februar 2005 - 12:09 #2
Da virker den har jeg testet i butikken, sad nemlig i en test maskine..
Avatar billede kalp Novice
03. februar 2005 - 12:13 #3
Jo de ram virker der hvor du testede dem.. men det kan være det er dem som skaber problemer på din pc.. kan du teste med nogen andre?
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
03. februar 2005 - 12:13 #4
nej desværre..
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
03. februar 2005 - 12:14 #5
jeg prøver at resette bios nu.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. februar 2005 - 12:15 #6
Problemet er sikkert at bios er låst fast på at den skal sende grafik til AGP porten.
Du er nødt til resette bios og håbe på at det kan løse problemet. Det gør du ved at flytte en jumper på et 3 benet stik i nærheden af batteriet over på de 2 andre ben i et par sekunder og så sætte den tilbage igen.

Dette gøres selvfølgelig med strømledningen pillet ud !!

Kan du ikke finde jumperen kan du pille batteriet ud og lade det være ude et par minutter.

Sidste mulighed er at låne et agp grafikkort og bruge det, så du kan komme i bios og sætte den over på pci.
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
03. februar 2005 - 12:17 #7
okay. Nu prøver jeg det med batteriet, hvor længe skal det være ude? ca?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. februar 2005 - 12:18 #8
5 minutter, så er du sikker på at cmos er afladet, og den har glemt opsætningen.
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
03. februar 2005 - 12:43 #9
har haft det ude nu i 15-20 min og det hjalp ikke.

Kan du med sikkerhed sige at hvis jeg har et AGP kort at det vil virke?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. februar 2005 - 12:49 #10
Jeg kan selvfølgelig ikke give en garanti, da du jo ikke har testet rammene. Men da alle bundkort giver voldsomme lyde fra sig såsnart der er noget galt med ram, er det meget sandsynligt at det er det manglende agp-kort der forårsager problemet.
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
03. februar 2005 - 19:36 #11
Spørg bare dumt. Bor du tilfældigvis i Ishøj eller omegn :D?
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
04. februar 2005 - 17:58 #12
Hey. Jeg har købt nyt grafikkort og nu viser det sig at det er rammene tror jeg. Den bipper, men det gjorde den ikke før. SÅ nu skal jeg bytte dem.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. februar 2005 - 18:25 #13
Prøv at fortæl hvordan den bipper, samt hvilket bundkort du har.
Et langt, to korte osv ...

De bipkoder betyder jo faktisk noget, og kan betyde både ramfejl og at grafikkortet evt ikke er sat ordentligt ned i soklen.

Den bipper forskelligt afhængigt af fejlen.
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
04. februar 2005 - 19:17 #14
det er et ecs bundkort model 648fx-a. Den bipper bare et langt uden pause.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. februar 2005 - 19:59 #15
Det er så en Award bios, hvilket ikke er så godt da der ikke er en standard for beep koder. Der er dog nogle få, som er listet øverst på denne side:
http://bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Ifølge din beskrivelse kan det kun være ram eller en overophedet cpu, men da den bør vise noget på skærmen hvis det var cpu'en, så ER det nok ram'en.
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
04. februar 2005 - 20:01 #16
CPU har jeg ikke rørt og den har jeg kørt inden jeg skiftede ram. SÅ kan næsten udelukke det. Men takker og bukker for din hjælp. Lukker lige spm imorgen da der får jeg skiftet rammen.
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
05. februar 2005 - 20:47 #17
Tonnybrandt=> Det var sgu rammene den var gal med. Så nu har jeg smidt en geil klods i, og nu kører det bare der ud af.

Gi et svar hvis det ønskes
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 20:53 #18
hmmm.. hehe det okay;)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. februar 2005 - 21:14 #19
Her er svaret ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. februar 2005 - 14:52 #20
Taker for point :)