Avatar billede xaz_freaz Nybegynder
03. februar 2005 - 16:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

C# eller C++

Hey

Jeg ville lige høre om der var nogen der vidste hvad der er bedst at programmerer i af C# og C++ ?
Og hvis i kender forskellen på dem må i også godt lige skrive den ... :)

MVH
Kasper
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2005 - 16:45 #1
Det er svært at sige hvad der er bedst.

C++ er ældre end C#.

C# er primært på Windows platform (der er dog et par Open Source projekter til Linux m.v.) mens C++ fåes til de fleste platforme

C++ er et større sprog end C#

C# bruger garbage collections mens i C++ skal du selv huske at deallokere memory

Et C# program kræver .NET runtime (eller tilsvarende) mens et C++ program ikke gør.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2005 - 16:46 #2
Avatar billede xaz_freaz Nybegynder
03. februar 2005 - 17:08 #3
Tak for svaret :D Det hjalp da lidt på mit valg i mellem de to :)

Skriver du lige et svar, så du kan få dine point ?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2005 - 17:41 #4
svar
Avatar billede driis Nybegynder
03. februar 2005 - 18:38 #5
Det kommer også an på hvad du vil bruge det til og hvad dine ambitioner er.

Hvis du f.eks. er mest interesseret i at lave pæne Windows programmer med brugerflade osv., skal du kigge på C#.

Hvis du i stedet vil lære noget mere bredt om programmering er C++ et godt sted at starte. Ligeledes hvis du vil have muligheden for at portere dine programmer til forskellige styresystemer.

Jeg vil også mene, at C# er nemmest at lære. Til gengæld forstår du meget mere indgående systemet hvis du først lærer C++ indgående.
Avatar billede xaz_freaz Nybegynder
03. februar 2005 - 19:41 #6
Hvad mener du med C++ indgående ?
Avatar billede driis Nybegynder
03. februar 2005 - 19:50 #7
At du bruger tid på det og lærer sproget rigtig godt at kende før du begiver dig ud i andre sprog.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2005 - 19:54 #8
Hvis man er god til C++ så er alle andre sprog nemme.

Til gengæld kræver det altså meget at blive god til C++.

Det kan være et meget svært sprog.