Avatar billede sweepe Nybegynder
07. februar 2005 - 15:22 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Trådløs net

Hej. Jeg har lige købt en bærbar med trådløs netkort. Har jeg forstået det rigtigt, hvis jeg tror at jeg "bare" kan købe sådan en her -> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=39844&Sort=Total og så sætte den til mit nuværende net, og så virker det?
Avatar billede sweepe Nybegynder
07. februar 2005 - 15:23 #1
Mit nuværende er et alm internt net med router og alm "ledning" mellem det hele ;)
Avatar billede jpvj Nybegynder
07. februar 2005 - 15:24 #2
Det er korrekt. Overvej evt. en model med 54Mbit.
Avatar billede jpvj Nybegynder
07. februar 2005 - 15:24 #3
... eller en trådløs router med indbygget switch (ex. ZyXEL G-2000) - så slipper du for 2 boxe.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. februar 2005 - 15:27 #4
overvej wrt54g, den har en 4 ports switch og køre 54Mbit.

Min skylle bare plugges i iested for routeren og så kørte det. Du skal eventuelt have din udbyder til at resettet MAC adressen, men det er en form sag.
Avatar billede sweepe Nybegynder
07. februar 2005 - 15:28 #5
Skal hvave den nuværende router da det er min fars firmas. Har pt ikke råd til 54 tror jeg... Er der STOR forskel?
Avatar billede the_ghost Nybegynder
07. februar 2005 - 15:36 #6
Du vil sagtens kunne mærke forskel, hvis du laver overførsler mellem computerne i din hustand, men du vil ikke kunne mærke noget, hvis det KUN skal bruges til internet
Avatar billede sweepe Nybegynder
07. februar 2005 - 15:38 #7
Okay... Takker. Dem der mener de fortjener det... Smid svar ;)
Avatar billede the_ghost Nybegynder
07. februar 2005 - 15:40 #8
Jeg skal ikke have nogle point, da jeg ikke hjalp dig med dit spørgsmål, som jpvj gjorde
Avatar billede sweepe Nybegynder
07. februar 2005 - 15:41 #9
Så får han dem ;) Men tak alligevel
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
08. februar 2005 - 14:04 #10
Citat fra james_t_dk:
'overvej wrt54g, den har en 4 ports switch og køre 54Mbit.'

Jeg har selv lige købt en af de der Linksys WRT54G, indtil videre,
dog har jeg kun haft den i en ca. 26 timer - men, indtil videre, fungere den fremragende. Og er død nem at sætte op :)

Både med sikkerhed, og alt. Synes jeg. Nu kan det godt være jeg nørder lidt meget.
Min brors lap kunne ikke engang finde routeren, før jeg gav hans MAC adr adgang til mit trådløse gejl, og slet ikke få adgang uden min dejlige sikkerhedskode/netværksnøgle/whatever. :)

WRT54G - Den er sq nem at sætte op synes jeg ;)

Citat: 'Du skal eventuelt have din udbyder til at resettet MAC adressen'
Hos mig skulle de bruge min nye MAC adresse, forstod på dem at det ikke bare var nok for dem at nulstille modemet, som de kaldte det sidst, da jeg havde problemet med min gamle router, noget med strømforsyningen. Der nulstillede de det, og jeg havde net direkte selv :)

Det er sikkert afhængigt fra ISP til ISP :)
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
08. februar 2005 - 14:14 #11
- De skulle bruge hele mac adressen, så jeg måtte læse den højt ;o)