Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
10. februar 2005 - 11:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Quote på mappe

Hej.

Er ved at lave et system hvor folk kan få gratis hjemmeside. Mere for at lave noget anderledes. Det skal ikke være noget stort, hvor det er en server det hele er på, men en side hos b-one havde jeg tænkt mig hvor folk kunne have noget plads hos mig.

Mne det er underordnet, deusden behøver i ikke kommentere det..

Mit spm.: Hvergang en bruger opretter sig laver jeg en ny mappe, og for at folk ikke kan tage alt pladsen ved at uploade alt muligt crap vil jeg sætte en quote på mappen, som man gør med drev. Jeg er ikke interesseret i at skulle gøre det manuelt derfor skal det være en kode af en art. Lige meget om koden er java script eller php, bare i lige skriver hvor man laver mappen med java script da jeg ikke er inde idet.

Håber i forstår mit spm og glæder mig til at høre fra jer.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
10. februar 2005 - 11:42 #1
Javascript kan ikke lave mapper. Det SKAL du bruge et serverside sprog til, som php.

Mht. quote styring skal du nok ud i noget database styring, eller kigge på disse funktioner:

www.php.net/glob
http://dk.php.net/manual/en/function.opendir.php
http://dk.php.net/manual/en/function.readdir.php

Og bemærk det hedder "Javascript" og ikke "Java script", atlså ET ord :D
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
10. februar 2005 - 11:43 #2
og jo, mapper i php laves med

http://dk.php.net/mkdir
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
10. februar 2005 - 13:54 #3
Okay. Var ikke helt sikker på hvordan det staves (et eller to ord).

Nu siger du noget database styring hvad mener du så med det?

Jeg ved ikke om det er for meget forlangt men kan du bikse noget kode sammen, for jeg er stået helt af her.

Desuden kan det laves på en anden måde?
Findes der en funktion som kan regne ud hvad en bestemt mappe fylder?
Avatar billede haren Nybegynder
10. februar 2005 - 14:15 #4
Jeg ved ikke hvordan man gør dette her, men jeg tror han/hun vil have nogl flere point, hvis de selv skal skabe mellemstor kode.
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
10. februar 2005 - 14:16 #5
det er heller intet problem hvis det endelig er.
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
10. februar 2005 - 14:17 #6
så nu er den 200.. Men han behøver ikke lave det hele bare gi mig en ide om hvad det er han mener..
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
11. februar 2005 - 13:16 #7
faktisk samler jeg slet ikke på points, men er af den gruppe som mener at folk bør lave det meste selv. Hvis ikke så spørger man jo efter en komplet løsning, og så holder jeg mig væk :D

Hvis du ikke er 100% klar med databaser, er det også svært at lave en løsning, som kan forklares i et forum.

Men systemer som hos b-one er DNS opsætning, og subdomæns.
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
11. februar 2005 - 13:32 #8
Jamen jeg kan sagtens arbejde med php og mysql sammen. Men jeg forstår ikke lige hvad du mener med database styring?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
11. februar 2005 - 14:13 #9
at du styrer hvor meget folk har uploadet og lign. via. en database.
Der finde også noget som hedder ftpquota som jeg ved at www.frac.dk har brugt,
du kan evt. snakke med dem.
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
18. marts 2005 - 13:10 #10
lukker