Avatar billede toranaga Nybegynder
14. februar 2005 - 09:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor blokeres popup kun i flash?

Jeg har en side med flash på. Jeg har lavet et link til et popup vindue. Problemet er at hvis linket aktiveres via flash, så bliver den blokeret af SP2 (service pack 2). Laves samme link som alm. html på samme side, så blokeres den ikke. Er der nogen måde man kan afhjælpe dette på?
Avatar billede apache999 Nybegynder
16. februar 2005 - 16:31 #1
Nix.

Når du laver et popup, der aktiveres via et link på en alm html-side, kræver det, at brugeren aktivt klikker på linket for at åbne popup-vinduet. SP2 blokerer alle passive popups, og dem, der aktiveres af Flash opfattes som sådan.
Avatar billede toranaga Nybegynder
17. februar 2005 - 08:28 #2
Ok, IE fatter altså ikke at man selv har klikket på linket?
Avatar billede apache999 Nybegynder
17. februar 2005 - 10:07 #3
Nope, og hvorfor skulle IE også det? Det er en event, der sker inde i et objekt, som IE ikke har noget at gøre med, andet end at det er "vært" for det.
Avatar billede toranaga Nybegynder
17. februar 2005 - 11:34 #4
Ok, vil have pointene?
Avatar billede apache999 Nybegynder
17. februar 2005 - 13:24 #5
Ellers tak, kom jo med sådan et skuffende svar ;)
Avatar billede toranaga Nybegynder
17. februar 2005 - 13:59 #6
ok suit yourself ;) Men tak for responsen.