Avatar billede xizang Nybegynder
17. februar 2005 - 19:17 Der er 4 kommentarer

kan ikke indstille min dvale / standby knap længere i xp

Hej eksperter

Jeg har en gammel amd computer, med en tænd/sluk knap foran.

Det har altid været sådan at når jeg trykkede hurtigt på knappen, lukkede den selv ned, og så jeg holdte den i bund slukkede den for strømmen.

Sådan er det desværre ikke længere, og jeg kan ikke finde ud af at ændre det.

Når jeg trykke på knappen hurtigt sker der ikke noget, men når jeg holder den i bund slukker den for strømmen som den plejer.

Et andet problem er at når jeg trykker luk computeren, skal jeg selv slukke for strømmen når den er færdig med at lukke xp ned

Jeg har været inde i strømstyring i kontrolpanelet, men de felter hvor man normalt kan indstile hvad der skal ske når man trykker på dvaleknappen er forsvundet ??

Hvad kan problemet være ??
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 20:35 #1
Det kan være disabled i BIOS.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 20:39 #2
Et af menu punkterne i BIOS må omhandle POWER.

I min BIOS hedder punktet Power Button Mode, og det drejer sig kun om, hvad der skal ske, hvis knappen holdes mindre end 4 sekunder. Du vil se hvilke muligheder du har, når du finder punktet, ellers må du have manualen frem.
Avatar billede xizang Nybegynder
17. februar 2005 - 21:18 #3
Det er slået til i bios- Problemet er opstået efter jeg har repareret mit xp med cden..
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 22:04 #4
Hvad så med at lave en geninstallation af XP ?