Avatar billede Nybegynder
18. februar 2005 - 16:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

UPDATE-Database

Hvorfor kan jeg ikk bruge dette ex. Jeg får en fejl i linje med Execute. Jeg er heller ikk sikker om der er min iis(5,1)-server eller noget andet. Jeg kan ikke få nogle opdatering af databaser eller tekst filer. Kan det være et opsætnings spørgsmål ?

Dim aConnection
Dim SQLstr
SQLstr="UPDATE Counters SET NumberOfHits = " & Application("TotalNumberOfUsers") & " WHERE CounterType = 'UserCounter'"
set aConnection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
aConnection.Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=C:\Databases\Website.mdb;User Id=admin;Password=;")
aConnection.Execute(SQLstr)
aConnection.Close()
Set aConnection = Nothing
Avatar billede Nybegynder
18. februar 2005 - 16:29 #1
Databasen hedder Counter osv. i kan selv gætte jer til resten
Avatar billede Nybegynder
18. februar 2005 - 16:44 #2
Dette er dennne fejl jeg får fra server.
HTTP 500,100 - Intern fejl på serveren - ASP-fejl -
Internet Information Services

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal
bruge en opdaterbar forespørgsel.
Avatar billede trekkies Juniormester
18. februar 2005 - 21:58 #3
Når at du højre klikker på din mappe eller fil og vælger "egenskaber", så skulle der gerne være et faneblad ved navn "Sikkerhed", hvis ikke:
http://www.darkskies.dk/rettigheder.html

Filmen er lavet til en dansk windows.

Hvis du har fanebladet "Sikkerhed", så kan du klikke på "Avanceret", der kan du nedarve rettighederne, f.eks. der skal være flueben i den første box, nede i bunden, med teksten: "Arv de tilladelsesposter, der gælder for underobjekter, fra det overordnede objekt. Medtag disse sammen med de poster, der er udtrykkeligt defineret her."

Håber at du kan bruge dette her.
Avatar billede Nybegynder
19. februar 2005 - 17:04 #4
Mange tak for svaret. Det var lige det jeg skule bruge.
Avatar billede trekkies Juniormester
19. februar 2005 - 22:55 #5
Glad for at kunne hjælpe dig :>