Avatar billede myth Nybegynder
22. februar 2005 - 21:07 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

internet uden fastnet

da jeg står og skal flytte fra mit værelse til egen lejlighed søger jeg nu efter en alternativ mulighed for internet.

da jeg har et fint mobilabbonnement ønsker jeg ikke at oprette fastnet. da jeg ikke har tv ser jeg ingen grund til at skulle betale for 40 tv-kanaler for at få tdc webspeed.

men hvad har jeg tilbage af muligheder? sig nu ikke mcd hehe

en anden ting er at prisen også skal være konkurrencedygtig og jeg satser på min. 256/128
Avatar billede snowball Novice
22. februar 2005 - 21:14 #1
Cybercity har en 256/128 Kbit/s forbindelse til 299kr. pr. mdr. og de kræver ikke fastnet.

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2005 - 21:20 #2
www.stofanet.dk er også en mulighed - måske.
Avatar billede icecube Nybegynder
22. februar 2005 - 23:32 #3
Ellers skal du have det over kabelTV, eller via Parabol, men det kan sku næppe betale sig. Jeg har selv for nyligt fået inet fra TDC, hvor de krævede der blev oprettet et telefonnr, jeg tror også lidt cybercity kræver det samme, det var hvertfald det de sagde til mig da jeg ringede derind :)
Avatar billede icecube Nybegynder
22. februar 2005 - 23:33 #4
Og jeg så selvfølgelig godt du ikke ville have kabel-TV ;D
Avatar billede forpuleren Nybegynder
23. februar 2005 - 09:32 #5
jeg har cybercity adsl uden at have et fastnet abbonoment så det kan man godt :)
Avatar billede belle Nybegynder
23. februar 2005 - 09:36 #6
icecube
Cybercity forlange IKKE at man har fastnet telefon. Hvorfor betale for en telefon linie når man kun skal bruge en adsl linie.
Avatar billede myth Nybegynder
23. februar 2005 - 11:14 #7
det er det jeg mener belle - og hvofor betale for kabeltv når man synes tv er et fordummende medie hehe

men kan det virkelig ikke gøres billigere end 300 pr mnd? kan godt være det er mig der er super kritisk, men har været vandt til en delt 45mbit til 60kr om måneden. ja ja det er også relativt unikt det ved jeg.

er stofanet den eneste mulighed hvis man vil halvere omkostningen? men så er det jo forbrugsafregnet hvilket jeg ikke er helt sikker på er en god ide. hvor meget vil i skyde på at man når at downloade (Mb) pr. måned når nettet er flittigt brugt (+5 timer dagligt)? dette forbrug er både til surf, primært grafiske/flash sites, msn og en smule online spil.
Avatar billede icecube Nybegynder
23. februar 2005 - 14:55 #8
Belle, for at tjene flere penge I guess ;)
Avatar billede a1a1 Novice
23. februar 2005 - 15:25 #9
cybercity skal alligevel "leje" linien af TDC, derfor kræver de fleste fastnet abonnement, men det kan man næsten også se ud fra priserne:

Tele2 tager 340 for en 512/512 + telefon abb. (fra 99).

cybercitys billigste 299 for en 256/128 (128/128 Kræver fastnet abonnement), hvis man skal have en 512/512 har de en til "kun" 499 (de har dog nogle "tilbud" fortiden, men kun med 128 upstream)
og så har de lige denne vedr. alle "tilbudne":
*På visse centraler er det ikke muligt at levere 128/128, 256/128, 512/128, 1024/128 og 2560/768 Kbit/s. Endvidere er levering af 128/128 betinget af, at der er en analog fastnettelefon på leveringsadressen.

De fleste herinde kan nok regne ud hvad der er billigst...

;o)