Avatar billede smp-group Nybegynder
24. februar 2005 - 11:28 Der er 7 kommentarer

Laserprinter som er billig i drift

Hvilken laser printer er billigst i drift? Den skal bare være en sort/hvid laser printer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. februar 2005 - 12:51 #1
Faktisk er det generelt sådan, at jo mere du betaler for en printer, jo billigere er den i drift.

Men økonomien hænger nok heller ikke sammen, hvis du køber en laser til 25.000, og så kun skriver 10 sider ud om ugen - så er anskaffelsesprisen lidt høj....

Og omvendt er de fleste "lavpris" printere så ens dyre på tonerne, at de bliver alt for dyre i drift, hvis du skriver 100 sider ud om ugen....

Så vi skal nok have lidt nærmere at vide om dit forbrugsmønster og budget, før vi kan komme med et bud...
Avatar billede smp-group Nybegynder
24. februar 2005 - 13:35 #2
Med hensyn til antal sider, så det nok nærmest de 100 sider om ugen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. februar 2005 - 13:49 #3
Og hvad er budgettet? - vil du gerne give 6-8000,- for en ordentlig printer, eller er vi på lavpris?

Og er der ønsker som duplex (print på begge sider), netværksinterface el. lign.?
Avatar billede smp-group Nybegynder
24. februar 2005 - 14:25 #4
Det skal helst være en lav pris. Og den skal ikke kunne andet end printe, det vil sige det er lige meget med duplex, netværk osv.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. februar 2005 - 20:56 #5
Printerne i de helt lave priser er Brother og Samsung. Men hvis du siger nærmere 100 sider om ugen, vil jeg ikke tøve med at anbefale denne:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=90866
Ønsker du netværk indbygget, er det denne: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=90867

Og har du økonomisk mulighed for det, og forventer at printeren skal leve i mange år, er det denne: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=71924

Jeg vil vurdere at sidstnævnte i længden er billigst, p.g.a. den større tonermængde i patronen. Det gør at sideprisen bliver meget lavere. Men det kan kun vises ved en nærmere analyse af printmønsteret.
Avatar billede chodeof72 Nybegynder
01. marts 2005 - 21:16 #6
jeg har haft et par forskellige OKI printer
og de er billige både i pris og drift
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. marts 2005 - 01:49 #7
..men deres pickup rollers slides hurtigt på de par stykker jeg har været i nærheden af...