Avatar billede don-john Nybegynder
24. februar 2005 - 16:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Nyhedsbrev i SPAM-mapper!

Hej Eksperter,

Jeg står for jævnligt at sende et nyhedsbrev ud til en masse forskellige folk, og har til det formål oprettet en såkaldt "Distributionsliste" i Outlook. Det troede jeg var smartest.
Desværre har jeg erfaret at mange internet-mailtjenester (f.eks. Hotmail, yahoo o.l.) smider nyhedsbrevet i SPAM-mappen, når den sendes på denne måde. Sender jeg derimod en mail til en enkelt person af gangen modtages den fint i indbakken, men dette er simpelt hen for besværgeligt med det antal folk der skal have det.
Af gode grunde sætter jeg altid adresserne ind i Bcc...

Findes der en måde at lave dette om, så alle mine folk får mailen i indbakken?
Avatar billede leif Seniormester
24. februar 2005 - 16:08 #1
Det er fordi modtager står i BCC feltet at den kan risikere at ryge i Spamfilteret !

Hvad med at lave en Fletning igennem fx. Word, så hver modtager, modtager en "personlig" mail ?
Avatar billede don-john Nybegynder
24. februar 2005 - 16:18 #2
Hmm...en guide til dette?
Avatar billede leif Seniormester
24. februar 2005 - 16:44 #3
I Word går du op i Funktioner -> Brevfletning -> Guiden Brevfletning

Enten skal de være som selvstændige kontaktpersoner eller i fx. et Excel dokument !
Avatar billede don-john Nybegynder
24. februar 2005 - 18:21 #4
Hmm...det kan ikke lade sig gøre når modtagerne allerede er indtastet i en distributionsliste. Skal jeg virkelig indtaste dem alle påny?!
Avatar billede leif Seniormester
24. februar 2005 - 18:42 #5
Kender ikke en løsning hvor de ligger på en Distributionsliste !
Avatar billede don-john Nybegynder
24. februar 2005 - 18:48 #6
Øv. Men tak alligevel...

Andre der har et bud?
Avatar billede don-john Nybegynder
24. februar 2005 - 19:13 #7
Hmm...kommer lige i tanke om at jeg også har alle adresserne i en Access-fil. Kan jeg lave et eller andet med det den vej rundt?
Avatar billede leif Seniormester
24. februar 2005 - 19:15 #8
Du kan også via brevfletning flette med en Access fil !
Avatar billede don-john Nybegynder
24. februar 2005 - 19:21 #9
Ha, herligt. Nu har jeg fundet ud af det! Send et svar, så du kan få points! Og tak for hjælpen igen ;)
Avatar billede leif Seniormester
26. februar 2005 - 12:23 #10
Svar.

Fik det brevflettet ?
Avatar billede don-john Nybegynder
27. februar 2005 - 21:35 #11
Jeps. Jeg ved stadig ikke om det virkede efter hensigten, men jeg tror det næsten. Det var i hvert fald en god mulighed, og jeg fik det da sendt rundt. Så helt skidt var det ikke :)
Avatar billede don-john Nybegynder
27. februar 2005 - 21:35 #12
...desuden var det endnu en kommentar du skrev, så jeg kan stadig ikke give dig dine points ;)
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2005 - 21:46 #13
;)

Jeg skal vist lære at trykke på svar inden jeg trykker send !
Avatar billede don-john Nybegynder
27. februar 2005 - 22:30 #14
Sådan der ;)

Tråden er vist - langt om længe slut, endnu engang tak :)
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2005 - 22:39 #15
Skulle det være en anden gang !