Avatar billede zerrvox Nybegynder
09. marts 2005 - 18:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forsøg på at markere tekst - markerer hele siden

Ja, dette er et lidt underligt problem, der er opstået i forbindelse med lanceringen af et nyt design til siden, man ville normalt nok lade det ligge, men der er brugere på siden, der spørger, om det kan rettes.

Derfor kommer den lige her, fordi har absolut ingen idé om, hvordan det skal rettes.

Når man forsøger at markere en smule tekst markere IE alt nedefter fra det punkt man startede. Altså den markerer alt det, der ligger under i selve koden, det ser nemlig ikke helt sådan ud, når man prøver i praksis.

Er der nogen der kender en måde at få IE til at virke normal igen på. Det virker nemlig fint i Firefox, som jeg normalt bruger.

Det nytter ikke at prøve at validere siden, da den bygger på et kraftigt modificeret phpFusion-system, som ikke tager højde for kode standarder.
Avatar billede olebole Juniormester
09. marts 2005 - 19:21 #1
<ole>

Det er et gammelt IE-problem, der opstår i forbindelse med brug af position:absolute på container-elementer

/mvh
</bole>
Avatar billede zerrvox Nybegynder
09. marts 2005 - 19:58 #2
Tja, så er der vel egentlig ikke så meget at gøre. Medmindre at der findes en workaround eller hack, som løser det her..

Ved du i øvrigt om det kun gælder det element (og det der er indeni), der har css tag'et påklistret, eller om det gælder hele siden, bare det findes et enkelt sted?
Avatar billede zerrvox Nybegynder
11. marts 2005 - 19:13 #3
Ved lidt test, har jeg fundet ud af at det kun gælder det element, der har css tag'et position: absolute, som er ramt af denne fejl.

Jeg takker for din kommentar ole, og fik løst problemet med at kode mig uden om det med nogle andre css tags.

Jeg lukker derfor spørgsmålet nu. :D