Avatar billede jonas-i Nybegynder
10. marts 2005 - 20:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Image/bitmap konvetering til Jpeg

Hej

Jeg har et lille problem jeg loader et jpeg 1600x1200 så laver jeg det til et bitmap for at få det ned i størrelse.

Nu vil jeg så gerne have det tilbage til jpeg igen...

Jeg ved godt man kan bruge save med ImageFormat som parameter, men dette er ikke godt nok, for billedet skal ikke gemmes på HD det skal seraliseres...

Så det jeg leder er vel entlig noget JpegEncode ligesom der findes i f.eks. java...
Avatar billede burningice Nybegynder
11. marts 2005 - 00:10 #1
Du kan vel gemme det i en MemoryStream, istedet for harddisken, men stadigvæk som ImageFormat.Jpeg
Avatar billede jonas-i Nybegynder
11. marts 2005 - 00:16 #2
Kan du give et eksempel på det?
Avatar billede burningice Nybegynder
11. marts 2005 - 00:36 #3
MemoryStream ms = new MemoryStream();
img.Save(ms, ImageFormat.Jpeg);
Avatar billede jonas-i Nybegynder
11. marts 2005 - 00:43 #4
Okay jeg prøver den der ms kan man lave til et Image igen med Image.FromStream ik?
Avatar billede burningice Nybegynder
11. marts 2005 - 09:20 #5
det kan man... det er bare en normal stream der bliver gemt i hukommelsen
Avatar billede jonas-i Nybegynder
11. marts 2005 - 09:40 #6
Jeg fik det til at virke så smid et svar hvis du vil have nogle points
Avatar billede burningice Nybegynder
11. marts 2005 - 09:51 #7
:) svar