Avatar billede djthomsen Nybegynder
11. marts 2005 - 14:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Parabol kanaler?

HVilken udbyder og programpakke skal jeg vælge hvis jeg ønsker alle de store danske kanaler: DR, DR2, TV2, TV2 zulu, Tv3, Tv3+, TvDanmark, Kanal 5 osv.?
Jeg ønsker også at kunne se de mest almindelige internationale kanaler: Eurosport, MTV, discovery osv.`?

Håber nogle kan hjælpe!
Avatar billede screem_brille Novice
11. marts 2005 - 14:27 #1
kig på viaskvat ups viasat.dk og canaldigital.dk (det er canal digital der fører de fleste af de kanaler du omtaler, viasat har tv3,3+

Skal du have dem alle, SKAL du have 2 recievere stående, da der ikke er en eneste modtager som er godkendt af begge udbydere.
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. marts 2005 - 14:33 #2
Du kan nu sagtens køre med både et Canal Digital kort og et Viasat kort i samme modtager. Jeg købte en samlet pakke fra Canal Digital, og fik lidt ekstra stumper til, så det hele kører fra en reciever... Det koster selvfølgeligt lidt ekstra i udstyr, men det virker ganske upåklageligt.
Avatar billede broder Nybegynder
11. marts 2005 - 14:35 #3
Jeg har da begge udbydere på en og reciever og kan da se begge udbyder uden problem.
Avatar billede krohn Praktikant
11. marts 2005 - 14:36 #4
Triax DVB Har også med indbygget dobbelt mondul
Avatar billede screem_brille Novice
11. marts 2005 - 14:36 #5
Undersøger du ikke lige tingene engang til spotgun ? (du kan IKKE købe NDS CAMS, og Canal digital sælger IKKE kort medmindre man kan fremvise en gyldig modtager).

Men ja det har tidligere været muligt, men det er det ikke længere. (altså at oprette et abb hos begge på den måde du og andre har gjort, og benytte begge kort i en modtager)
Avatar billede screem_brille Novice
11. marts 2005 - 14:39 #6
Ja i HAR, men problemet er at de har lavet disse ting om, så de sælger ikke længere løse kort medmindre man kan bevise man har en godkendt modtager.

Kontakt viasat og canal digital og spørg om det er muligt at køre med begge kort, og i vil få at vide: nej, det er ikke muligt da vi benytter 2 forskellige typer kodningssystemer, og disse er ikke kompatible.
Avatar billede screem_brille Novice
11. marts 2005 - 14:40 #7
krohn der er mange som har 2 CI slot, men det ændrer ikek på at det kun er viasat godkendte modtagere som har NDS kortlæser, og de kan ikke købes løse.
Avatar billede screem_brille Novice
11. marts 2005 - 14:45 #8
Lidt mere info:

Først om viasat http://www.shark-electronics.com/support/viasat_videoguard.html#10

og lidt om canal digital samt hvilke modtage de hver især har godkendt.

http://www.sattv.dk/guides/satellit/begynderguide1.aspx
Avatar billede krohn Praktikant
11. marts 2005 - 20:55 #9
Jeg har da købt min reciver sammen med Viasat Guld kort, og købte så en Lokal pakke fra Canaldigital helt uden at "fremvise en gyldig modtager" den lokalpakke hentede, og betgalte jet i den lokale tv butik, derefter var detr da ikke noget problem at opgradere hvis man har lyst (blev konstant tilbudt div ekstra kanaler fra begge). Der var heller ikke nogle problemer med support
Avatar billede screem_brille Novice
11. marts 2005 - 20:59 #10
Det er muligt, men det er nok ikke du har gjort noget inden for de sidste par måneder, men i kqan jo prøve engang nu, og se at det ikke er helt ved siden af hvad jeg siger ;)

(en ting er hvad man har kunne oprette før i tiden, en anden ting er hvad man kan oprette nu)
Avatar billede krohn Praktikant
11. marts 2005 - 21:18 #11
Ja jeg skal jo ikke kunne sig hvad man kan nu, da det er nogle måneder siden :)
Avatar billede agentorange Nybegynder
13. marts 2005 - 12:51 #12
Screem Brille har ret..Det kan ikke lade sig gøre længere
Avatar billede tbg Nybegynder
16. februar 2006 - 13:21 #13
Det er stadig muligt at have både CD og Viasat. Af både CD og viasat godkendte modtagere findes bl.a. Nokia 9802S og STRONG 8700, de var i hvert fald godkendte for en måned siden da jeg på arbejdet fik udsendt en liste. Ellers køb en CD modtager som del af tilbud og benyt Nokia 9802S, Strong 8700 el lign Triax DVB 354, Thomson35TH, Nokia220S. Når CD skifter kodningssystem vil disse ikke være mulige at benytte, og derudover er det ikke voldsomt svært at koble de to modtagere sammen.
Avatar billede screem_brille Novice
16. februar 2006 - 19:38 #14
det er de så lige blevet, (men tror jeg ikke på da de kører emd 2 forskellige inkompatble systemer mht tv guide), og vil derfor ikke kunne godkendes af begge udbydere.