Avatar billede admss Nybegynder
15. marts 2005 - 10:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tekstfil: Kommune og Amt

Hej!

Er der nogen ligger inde med en oversigt over Kommune og Amt. Jeg har Postnummer og By, men bliver nødt til selvstændigt at have sammenhængen mellem Kommune og Amt. Jeg har kigget omkring på eksperten, men lige netop denne oplysning kan jeg ikke finde.

mvh/admss
Avatar billede milandt Nybegynder
15. marts 2005 - 10:39 #1
Er "Det nye Danmarkskort" 100% fastlagt? for ellers bør du nok vente til alt vedrørende nye kommunegrænser er fastlagt.
Avatar billede jensen363 Forsker
15. marts 2005 - 10:40 #2
Avatar billede admss Nybegynder
15. marts 2005 - 10:41 #3
Ja, jeg burde vente!

Men det nytter ikke noget da det skal bruges NU ;-) Så må jeg kigge på det igen efter den 31/12 2006.

mvh/admss
Avatar billede admss Nybegynder
15. marts 2005 - 11:07 #4
Ahhhhh....

Jeg troede jeg havde fundet det, men det var postdistriktet og kommunekoden siger ikke meget om hvad det er for en kommune. Jeg kigger lidt videre.

mvh/admss
Avatar billede jensen363 Forsker
15. marts 2005 - 11:13 #5
Med lidt snilde, kan du kombinere filerne :

  Indbyggertal pr. postnumre - også kommmunekoder
  Kommuner inddelt i størrelse efter geokoder
Avatar billede admss Nybegynder
15. marts 2005 - 11:39 #6
Hej!

Det var det. Tak for hjælpen, jeg har lavet det i en excel-fil så den nemt kan importeres og bruges til diverse ting. Jeg sender den gerne videre - bare skriv en mail.

mvh/admss
Avatar billede jensen363 Forsker
15. marts 2005 - 11:45 #7
Velbekommen :o)
Avatar billede sjap Praktikant
15. marts 2005 - 13:48 #8
admss > Måske har jeg bare misforstået noget, men så vidt jeg kan se, så ligger der allerede en Excelfil på jensen363's link . Filen kombinerer kommunekode og amtskode med postnumre. Amtskoderne (bortset fra København og Frederiksberg) er dog multipliceret med 10 i forhold til de normale koder.

jensen363 > kanon link :0)
Avatar billede admss Nybegynder
15. marts 2005 - 13:56 #9
Hej!

Jeg skal bruge kommunenavnene og ikke koderne.

mvh/admss
Avatar billede sjap Praktikant
15. marts 2005 - 14:03 #10
Jamen kommunenavnene ligger der jo også - ok ikke i samme fil, men det er jo hurtigt klaret i Access ;0)
Avatar billede jensen363 Forsker
15. marts 2005 - 14:05 #11
Tak for roserne :o)
Avatar billede admss Nybegynder
15. marts 2005 - 14:09 #12
...sjap

Det er også derfor jeg har lavet en ekstra fil så jeg nu også har navnene. Det eneste jeg skulle bruge var et sted hvor også navnene var og det fik jeg jo...

mvh/admss