Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 09:28 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

Router - Firmware

Hej.

Jeg er kommet til at lave en dum fejl, hvis I spørg mig.

Men jeg har denne router: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18512

Jeg er så, kommet til at inst. denne firmware ind på den:
http://www.linksys.com/download/firmware.asp?fwid=180

Men jeg havde ikke set, at der stod det her, på deres side:
Important: These downloads are for US and Canadian (-CA) products only.
(http://www.linksys.com/download/)

Så det mit spørgsmål går ud på, er om jeg kan komme tilbage til den gamle firmware?
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. marts 2005 - 09:35 #1
Har du prøvet at opgradere den med en EU firmware? Det er vejen frem for en slutbruger...
Avatar billede kox Nybegynder
21. marts 2005 - 09:36 #2
ellers kan du hente ny firmware for det europæiske marked her: http://www.linksys.com/international/firmware.asp?intfwid=30&coid=48
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 09:36 #3
Jeg kan ikke få lov til at upgrader. Jeg har ikke mulighed for at komme ind via http://192.168.1.1 som det er ved mig. Denne mulighed har jeg ikke mere, efter jeg tog den til US/CA.
Avatar billede kox Nybegynder
21. marts 2005 - 09:37 #4
den fylder 299KB så det er hurtigt gjort
Avatar billede kox Nybegynder
21. marts 2005 - 09:37 #5
har du prøvet at resette routeren og se om det hjælper?
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 09:39 #6
Ja, jeg har holdt reset knappen inde i over 30 sek, hvor 30 sek er min. for rest.
Avatar billede kox Nybegynder
21. marts 2005 - 09:49 #7
prøv lige kontrolpanel > netværksforbindelser > højreklik på den trådløse forbindelse gå i egenskaber find tcp/ip i egenskaber der. vælg brug følgende ip-adresse skriv f.eks. 192.168.1.5 tryk ok, genstart og se om du ikke kan komme ind i routeren.
Avatar billede kox Nybegynder
21. marts 2005 - 09:50 #8
det blev lidt kluntet formuleret spørg hvis der er noget af det du ikke kan gætte dig til :o)
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 10:05 #9
Hmm, da jeg ville uploade den anden firmware, kom der ern bedsked frem ved firefox, om at dokumenter indholder ingen data.

Men jeg kom godt nok ind på det, men damn det trådløse er langsomt :o Sidder lige ved sidden af senderen.
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 10:07 #10
Men den siger også godt nok, at Signalstyrken er meget lav.
Avatar billede kox Nybegynder
21. marts 2005 - 10:09 #11
ellers kan du tilslutte med kabel mens du dl'er, men det burde ikke vare længe...
har du prøvet at lave om i tcp/ip'en?
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 10:16 #12
Jeg har både kabel og trådløst slået til, har kun prøvet det med tcp/ip på det trådløse... Men nettet går igennem routeren.

www.peppino.dk/router.jpg <--- det der kommer frem når det er
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 10:26 #13
Hmm... Jeg har lige opdaget noget spændende(?) Men når jeg tager min router fra, så mister jeg ikke det trådløse signal, det blir ved med at være der, men signalet fra kablet ryger. Kan jeg være tilsluttet en anden med trådløst netværk? Og stadig komme ind på det, via 192.168.1.1 når min egen lan ip er 172.17.60.225?
Avatar billede kox Nybegynder
21. marts 2005 - 10:38 #14
det er da en billigere løsning :o) men også lidt langsom.

hvis du starter en kommandoprompt op hvad siger den så under ip-adresse hvis du skriver ipconfig?

Det lyder nemlig ikke som om du har sat fast ip-adresse og genstartet? Egentligt burde det ikke gøre nogen forskel, men prøv lige at sætte fast ip for kabelnettet og genstart
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 11:26 #15
Ahh det var fordi jeg kom til at kigge på lan ip'en på mit kabel net. Ip'en ved det trådløse er 192.168.1.5

172.17.60.225 er ved mit kabel
Avatar billede kox Nybegynder
21. marts 2005 - 11:51 #16
aha nu (sorry men der er jo mandag) tror jeg jeg forstår...
Du er kommet ind i routeren via http://192.168.1.1 via trådløst ikke sandt?
Så er dit oprindelige problem da i det mindste løst.

Så skal vi 'bare' finde ud af at få den rigtige firmware på...
Prøv med stifinder at checke der hvor du downloadede filen til, om den er 299KB.
Filen er en zip-fil, bare en tanke, har du husket at pakke den ud? Den firmwarefil du skal uploade skal hedde: "befw11s4_v4_v1.50.13_ETSI_000_code.bin"

Så har vi jo løst dit
Avatar billede kox Nybegynder
21. marts 2005 - 11:52 #17
glem "Så har vi jo løst dit" i sidste linie :o)
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 12:29 #18
Selve zip filen fylder de 299 kb som jeg har hentet.

Jo jeg er kommet ind i routeren via http://192.168.1.1 via trådløst.

Jo har pakket den ud, så den er som en bin fil. Som fylder 302kb
Avatar billede kox Nybegynder
21. marts 2005 - 13:00 #19
det er et long shot, men prøv at omdøbe bin-filen til f.eks. befw11s4.bin
hvis det ikke hjælper at fjerne punktummerne i fil-navnet er jeg desværre ved at være ved vejs ende :o(
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 17:21 #20
Det virker desværre heller ikke :/

Men jeg bør vel kunne komme på routeren uden net ik? Jeg kan heller ikke li' at jeg kan komme på den, via trådløst, men ikke via kabel. Så tror at den jeg er på, ikke er den som står ved siden af mig :S

Men synes det er mærleligt at jeg kan komme på nettet igennem den (kabel) Men ikke kan komme ind på den via kabel.
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 17:27 #21
Jeg tror ikke at det er min router jeg er på, for har lige set, at hastigheden på det trådløse er 54 Mbps, men min router er kun på 11 Mbps...
Avatar billede kox Nybegynder
21. marts 2005 - 17:36 #22
www.peppino.dk/router.jpg der står det er en netgear router så jeg tror du laver ballade med en andens router... det forklarer om ikke andet hvorfor den ikke vil æde firmwaren...

prøv på den bærbare at gå i kontrolpanel > netværksindstillinger og deaktivere det trådløse. derefter i egenskaber for netkortet og ændre dens ip til fast som du gjorde tidligere og genstart og se om du ikke kommer ind i din egen router...
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 19:41 #23
Det hjalp ikke at gøre det ved netkortet, kunne slet ikke få forbindelse :/

Men kan det virkelig passe, at man ikke kan nulstille det helt? :S
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2005 - 20:11 #24
Det her lyder helt spændende ;)
Ja den router fra netgear er ikke din ;) du har gratisnet fordi at han ikke har sikret sig overhovedet.

Din computer står til at få IP via DHCP både med kabel og med trådløst ikke? hvis nej så forbin med kabel, også se hvilken ip-adresse den får.
Avatar billede kox Nybegynder
21. marts 2005 - 20:17 #25
sixer > jeg har erkendt min begrænsning og har bedt supereksperten i netværk tage over.
kenp > Takker
Avatar billede kox Nybegynder
21. marts 2005 - 20:19 #26
kenp > sixer har på min opfordring ændret til fast ip i tcp/ip, så det skal vel laves om for ellers bliver det jo bare 192.168.1.5
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2005 - 20:26 #27
Det hele skal køre DHCP (ilge meget med det trådløse da vi ikek skal bruge det for at få det til at køre normalt) så sluk dit trådløse netkort, også forbin med kabel så det køre via dhcp.

Hvis du ikke får nogen ip, så skriv lige det.

kox -> det er også helt i orden, det plejer nemlig at virke nogle gange, men ikke her så må vi bruge dhcp først, for at se hvor vi kommer igennem.
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 20:59 #28
Hvordan får jeg det til at køre igennem DHCP?
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 21:00 #29
Kox> Det er bare helt i orden :) Du gjorde da et forsøg, og det er da bedre end ingen ting :) Takker for din tid :)
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2005 - 21:08 #30
Ved du hvordan du sætter din computer til at hente ip-adresse automatisk?

Man kan ikke stille en router helt tilbage til normalt, man kan kun forsøge...
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 21:16 #31
Ja... Inde under tcp/ip egenskaberne...

Hmm okay
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 21:27 #32
Men hvad var det jeg skulle gøre der?
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2005 - 22:04 #33
bare sætte den til dynamisk.

Når du har gjort det så kontroller om du har fået en ip-adresse, også tag din gateway ip også sæt efter http://
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 22:09 #34
Okay jeg har nu fundet den (172.17.48.1) og prøvet at gå ind på http://172.17.48.1 men får timeout
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2005 - 22:21 #35
og hvis jeg gætter rigtigt så kommer du ikke på nettet?

Kunne tyde på at den er helt fucked op. men fuldte der ikke et softwareprogram med til din router, måske den kan komme ind? hvis den heller ikke kan så tror jeg at den må meldes død.
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 22:38 #36
Jo jeg kan fint komme på nettet.
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 22:43 #37
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 22:46 #38
Min udbyder bruger NAT

Så jeg har ikke mulighed for at åbne porte, jeg har heller ikke min egen personlige ip.

Så den ip der (172.17.48.1) er min lan-standardgateway og 172.17.60.225 er min lan ip.

192.38.163.61 er min ip ude på www.

Ved ikke om det er der, i bliver forvirret?
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2005 - 22:51 #39
ja nu forstår jeg da hvorfor at du ikke kan komme ind i konfiguratioen, du er på et forkert net i forhold til din router.... har du prøvet at give din comptuer ip 172.17.48.2 som en fast ip, også se om du kan komme ind i konfigurationen via http://172.17.48.1 hvis du kan det så skal vi bare lige have fundet dig en standart firmware som passer til din router (find den rigtige på linksys.com)
Avatar billede kox Nybegynder
21. marts 2005 - 22:55 #40
kenp > den rigtige firmware er hentet for længe siden :o)
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2005 - 22:55 #41
og dit subnet må skal stadigvæk være 255.255.240.0 når du giver den en fast ip.
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2005 - 22:56 #42
kox -> er vi sikker ;) håber det lykkeds nu, ellers har jeg ikke lige bud, også skal jeg lige mindes om det engang imellem så jeg husker dette spøgsmål.
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 22:58 #43
http://www.peppino.dk/ip2.jpg

Jeg kan ikke komme på nettet nu, som også er forståeligt nok.

Men skal der ikke stå noget i gateway?
Avatar billede sixer Nybegynder
21. marts 2005 - 23:07 #44
Jeg har ændret der hvor der stod 255.255.0.0 til 255.255.240.0

Men kunne stadig ikke komme ind i konfigurationen
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
19. september 2006 - 17:49 #45
prøv og tag et netkabel og slut til din trådløse router og så den anden ende til din com.... Den trådløse róuter må ikke være koblet til internet imens du gør det
Avatar billede kenp Novice
19. september 2006 - 18:50 #46
devilinheaven -> spørgsmålet er ca. 18 måneder gammelt...
Avatar billede sixer Nybegynder
28. januar 2007 - 04:05 #47
Det kunne måske godt være, at jeg skaltil at tjekke mails igen. Man problemet var, at routeren var defekt. For jeg snakkede med firmaet, og de sagde, at hvis power knappen blinkkede, så var den defekt, så jeg skulle have en ny. Jeg har så fået en ny, og alt virker som det skal nu. Men ved da så nu, at når power knappen blinker, så er den defekt :)

Undskyld at jeg først ser denne tråd nu.