Avatar billede lord-klaus Nybegynder
25. marts 2005 - 13:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

motor betegnelser(iso,ece,ece-r24) mm. hvad betyder disse ting?

hej

jeg vil gerne have forklart hvad disse betegnelser betyder iso,ece,ece-r24,97/68/EC,Rated power,ECE R24 mm.

syntes det er lidt et virvar at hitte rundt i...

mvh. klaus
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
25. marts 2005 - 18:16 #1
ISO: International Organization for Standardization
ECE: Economic Commission of Europe
ECE-r24: er vist en diesel-røg-test.Hvor man har køretøjet i frigear og man trykker speederen i bund. (eu-standard)
ECE-r97: Er køretøjs sikkerhed, når man føre køretøjet (eu-standard)
ECE-r68: Er maks hastighed, også noget eu-standard.
Rated power: noget med max power output, kommer selvfølgelig an på hvad det omhandler.

Det var vist det hele, håber det hjalp lidt.
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
28. marts 2005 - 14:18 #2
kan bare se at 110 hk iso svare til 100 ece

så ece hk er vel mere end iso... men er der en måede så man kan finde ud af f.eks hvad 310 hk er iso.?
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
28. marts 2005 - 15:56 #3
Tja, så meget er jeg dog ikke helt klar over det, men ece er lidt nogle "under-emner" hvis du forstår.
men tak for points.