Avatar billede pesa Nybegynder
25. marts 2005 - 20:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Defragmenteringsspørgsmål

Hej Eksperter

Det er rigtig lang tid siden jeg har defragmenteret. Vil lige være sikker på at det er rigtigt hvad jeg gør:

Højreklik på c -> "properties" -> "tools" -> "defragment now".

Er der nogle problemer i at stoppe defragmenteringen undervejs?

Hvor ofte bør man defragmentere?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2005 - 21:04 #1
Du kan pause defragmenteringen undervejs, ingen problemer der. Dog vil den starte forfra hvis data er flyttet for meget.
Du skal defragmentere mindst 1 gang om måneden for at holde din harddisk i topform. Jo mindre fragmenteret den er, jo mindre skal den arbejde for at finde data.
Avatar billede pesa Nybegynder
25. marts 2005 - 21:06 #2
"Jo mindre fragmenteret den er, jo mindre skal den arbejde for at finde data."

Betyder det hvor stor harddisken er eller hvor meget rod der er på den?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2005 - 21:13 #3
Det betyder hvor meget rod der er på den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2005 - 21:14 #4
Altså:
Jo mindre rodet data ligger på disken, jo mindre skal den arbejde for at finde data.
Avatar billede Ole Lukøje Praktikant
26. marts 2005 - 16:48 #5
Det er ligesom ude i rotteræset: Jo mindre rod på skrivebordet, jo hurtigere hjem igen.