Avatar billede Ole Lukøje Praktikant
26. marts 2005 - 16:05 Der er 15 kommentarer

Kørende pg ikke længere vist i systray

Førhen: ikoner i systray. Pludselig: Kun to stk. vist. Under fanen Processer i Windows Jobliste kan det imidlertid ses, at alle pg er blevet loaded, også dem uden ikon i systray. Hvordan får jeg systray til at vise alle pg igen?
Avatar billede leif Seniormester
26. marts 2005 - 16:08 #1
Er det ikke et spørgsmål om at du ikke har brugt det, så den har skjult det ? Er der ikke kommet en lille pil der peger med Venstre der nede ?
Avatar billede Ole Lukøje Praktikant
26. marts 2005 - 16:16 #2
Til leif: Nej, jeg har ikke aktiveret begrænset visning af ikoner i systray - Kurt
Avatar billede leif Seniormester
26. marts 2005 - 16:20 #3
Hvad program snakker vi om der ikke bliver vist ?
Avatar billede leif Seniormester
26. marts 2005 - 16:21 #4
Kan du tjecke at der ikke er sat hak i Skjul inaktive ikoner, hvis du højreklikker på Processlinien og vælger egenskaber.
Avatar billede Ole Lukøje Praktikant
26. marts 2005 - 16:26 #5
Til leif: Nej er der ikke flueben ved Skjul inaktive undsoweiter. Det drejer sig om højttaleren, kameraopkobling, Ad-Watch (fra Ad-Aware), et "vis forskellige baggrundstapeter"-pg og Go Back
Avatar billede Ole Lukøje Praktikant
26. marts 2005 - 16:59 #6
Anybody hooooooommme ????
Avatar billede leif Seniormester
26. marts 2005 - 17:03 #7
Det der hjælper dig ikke særlig meget ! Vi har også andre ting end kun at sidde her på Eksperten !
Avatar billede Ole Lukøje Praktikant
26. marts 2005 - 19:22 #8
Hallloooo leif. Du spurgte mig om detaljer vedr. problemet, men du kom aldrig til en konklusion. Derfor Anybody hoooomme. Gider du svare?
Avatar billede Ole Lukøje Praktikant
27. marts 2005 - 09:40 #9
Til påskelammet Leif: KONKLUSION UDBEDES VENLIGST!
Avatar billede leif Seniormester
27. marts 2005 - 11:26 #10
Forventer du at man får lyst til at hjælpe dig ? Som skrevet igen, har jeg da i hvert til fald personligt andet at lave end at sidde her (Jeg tjener ikke til mit levebrød her, der skal mad på bordet)

Hvis hakket i Skjul Inaktive ikoner er fjernet, kan jeg foreslå at prøve med en Repair.

Kør - Husk at have din Windows CD klar:
"sfc /scannow"
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. marts 2005 - 11:51 #11
leif:

Kør - Husk at have din Windows CD klar:
"sfc /scannow" er ikke den rigtige opskrift på en Repair og har du ikke tid kan jeg godt bringe opskriften.

btw: arbejder du hele påsken?
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. marts 2005 - 11:51 #12
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

6. Gå ud og lav kaffe.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

HUSK endvidere at alle updates og Service packs forsvinder ved en Repair, de skal installeres efterfølgende.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.

Kilde: Resten
Avatar billede leif Seniormester
27. marts 2005 - 13:23 #13
retaxes -> Nej, ikke den hele, men blev kaldt på arbejde (Server fejl)! Min fejl med hensyn til Repair.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. marts 2005 - 13:54 #14
leif: det er ok, kender godt situationen og arbejdet kommer i første række.
Avatar billede Ole Lukøje Praktikant
27. marts 2005 - 16:37 #15
tak til retaxes.