Avatar billede mora Nybegynder
05. april 2005 - 16:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

WLAN 2 LAN bridge hvordan?

Jeg har et 108mbit DLink wlan som jeg gerne vil bridge til et andet sted.

Begge steder har egen internet forbindelse med hvert sit netværk (102.168 og 10.10 f.eks.)

Så på sted 2, skal der sættes en bridge/router ting op, så klienter på hver side kan komme ind på de andre klienter uden at gå over internettet.

Kunne ikke finde noget på dlink der kunne gøre det, så havde tænkt på at købe denne
http://dlink.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKOhST9vhLPG3yV3oUYl9j6ltbNlwaaRp7D4sAmu5j3cf/YEMAM7n3qDnL04Yse/c

Så skal jeg bare finde noget der kan sættes på den så den kan bridge, bridgen skal virke begge veje.

Skriv hvis der er noget der ikke er til at forstå :)
Avatar billede kenp Novice
05. april 2005 - 18:31 #1
dit link virker ikke?
Avatar billede mora Nybegynder
05. april 2005 - 20:13 #2
Hmm, virker her...

Ellers skriv produkt id DWL-G810 på forsiden af www.dlink.dk
Avatar billede kenp Novice
05. april 2005 - 21:37 #3
Nu kan jeg se det :)

ja det burde kunne lade sig gøre....

Men så må der ikke være nogen dhcp server aktiveret på nogle af jeres netværk da det så lige pludselig kunne være du brugte din nabo´s netværk og omvendt.

Men hvis du gør det sådan ca. således (du behøver faktisk kun 1 bridge for at få det til at virke tror jeg er ikke 100% sikker) en af jer sætte sådan en brige op, og sætter den til at sende al trafik via den til din router så der er hul igennem den. dernæst ligger i ipx protokollen på jeres computere, så de kan snakke sammen på tværs af ip-adresse ranges. så burde det virke.
Avatar billede mora Nybegynder
05. april 2005 - 21:42 #4
Som jeg forstod det skulle ens computer når man laver en request til det andet subnet finde ud af at den bedste/eneste route er via den bridge.

Bridgen laver det så om til at se ud som om det kommer fra den, og sender pakken videre.

Så på begge sider vil det se ud som om pakken kommer fra bridge, og bridge sørger så for at lave ip om på pakkerne.

Men det er et gæt, jeg ved ikke rigtig det vilde om det.

Ville helst undgå at skulle smide endnu en router op og så bridge den med 108mbit routeren (Mest pga prisen på dlinks 108mbit mimo)
Avatar billede kenp Novice
05. april 2005 - 21:44 #5
jeg tror ikke ligefrem den laver om på ip-adresserne den har bare en også kan den finde ud af sende til et andet (skulle den kunne)

du får heller ikke noget ud af at sætte endnu en router op...
Avatar billede mora Nybegynder
20. november 2005 - 00:50 #6
lukker