Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
06. april 2005 - 21:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Begrænset adgang, ny XP@SP2

Jeg sidder her med min kærestes computer, der endelig har fået lov til at blive opgraderet fra Windows 98 til Windows XP. CD'en er inkl. SP2 og alt hardware lader til at virke, men...

Der er konsekvent et problem med forbindelsen til Internettet!

Som nævnt i overskriften, får jeg en melding om "begrænset adgang", og computeren får kun tildelt en IP - ingen standardgateway eller deslige.
Jeg har prøvet at give den de samme adresser som min egen computer (som jeg efterfølgende slukkede), samt nogle der var få værdier højere og lavere.
Jeg har også forsøgt at gå udenom min switch ved at koble netkortet direkte til kabelmodem'et via et netkabel - alle lamper blinker som de skal i både "modem" og netkort.

Meddelelsen er den samme, uanset hvordan jeg vender og drejer sagen.

Installationen af Windows XP er ikke foregået optimalt efter min mening, da jeg ikke kan boot'e på CD'en. Dvs. jeg først har opgraderet og dernæst kørt en repair, samt forsøgt at installere oven i den gamle Windowsmappe og reparere igen. Slutteligt har jeg installeret i en helt ny mappe, men problemet er der stadig, efter den tredje repari :o(
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. april 2005 - 21:26 #1
Har du evt. årøvet lspfix..?..(blot et bud..O))
http://www.cexx.org/lspfix.htm
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
06. april 2005 - 21:50 #2
Nej, har ikke prøvet, men giver den da en skalle ;o)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. april 2005 - 17:51 #3
Hvordan står det til...O)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
22. april 2005 - 23:31 #4
Det viste sig selvfølgelig at være netkortet, den var gal med! Udover der ingen kontakt var til netværket, fremprovokerede det også RAM-fejl i Mem-test. Jeg har nu installeret et nyt netkort og alt fungerer efter hensigten.

Men ispfix hjalp mig med en kammerats netværk, såeh... Points skal du ha' ;o)