Avatar billede tobler Nybegynder
07. april 2005 - 15:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bruge Hyperlink i beskyttet regneark

Jeg er ved bygge et budget regneark, hvor sælgerne skal indtaste beløb pr. kunde / varegruppe.

Jeg har et hovedark (Index) hvor kunde-nr/-navn og bemærkninger indtastes, samtidig henter jeg det beløb fra underarket ind til en sum pr. kunde, herfra har jeg også et hyperlink til underarket.

Jeg har fjernet markeringen for at feltet er låst i alle de felter der må tastes i, og sætter derefter password på.

Mit problem at man ikke kan bruge hyperlinket, til at gå til underarket. Hvis jeg fjerner låsningen for hyperlinket, kan der rettes i teksten for hyperlinket, hvilket kan være uhensigtmæssigt.

Er der nogen der kender en bagdør til at låse muligheden for indtastning i et hyperlink, og at det stadigvæk kan være aktivt?
Avatar billede x-lars Novice
07. april 2005 - 16:28 #1
Hvilken version bruger du?

Har selv "kun" Excel 2000 og dér er datavalidering ikke tilstrækkeligt fintmasket. Men i de senere versioner burde det være muligt at vælge indstillinger i den ikke-låste celle, der måske ikke ligefrem udelukker ændringer, men så i hvert fald giver en kraftig advarsel fra sig, hvis man ændrer i cellens indhold?!?
Avatar billede tobler Nybegynder
07. april 2005 - 16:35 #2
Jeg bruger 2003. Jeg hælder mere til, at det der er åbent for indtastning må der tastes i.
Avatar billede jkrons Professor
08. april 2005 - 14:34 #3
Når jeg beskytter mit regneark, kan jeg ikke taste (rette) i et hyperlink, men linket at stadig aktivt, så jeg kan skifte til at andet ark i mappen.
Avatar billede tobler Nybegynder
08. april 2005 - 14:55 #4
Din bemærkning fik mig lige til at prøve igen med et nyt tomt ark.

Min fejl var, at når jeg satte beskyttelsen til fjernede jeg hakket i "Select locked cells".

Smid et svar:-)
Avatar billede jkrons Professor
08. april 2005 - 15:28 #5
:-)