Avatar billede chrede Nybegynder
07. april 2005 - 18:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

outlook konto oplysninger

findes der nogen måde hvorpå man kan hente sine outlook konto oplysninger ud... jeg har en PC der er gået helt død.
Jeg har selvfølgelig mistet papiret med min konto oplysninger, servere, koder osv.
Avatar billede levich Nybegynder
07. april 2005 - 18:24 #1
Alle de informationer du søger er gemt på harddisken, hvor windows er installeret. Kun hvis den er tilgængelig kan du finde dem igen.
Avatar billede chrede Nybegynder
07. april 2005 - 18:54 #2
jeg kan godt få fat i alle data på PCen, den kan bare ikke starte op.
Jeg har hentet mails og adressekartotek ud, jeg mangler blot konto-oplysningerne
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. april 2005 - 19:32 #3
jeg vil mene... det er kun hvis du har oprette en *.iaf fil, du kan så hente den og impotere den i konti, ellers ikke..O/
Avatar billede levich Nybegynder
07. april 2005 - 19:51 #4
Nu ved jeg ikke, hvor meget du ved om registreringsdatabasen og håndtering af den, men det bliver du nød til at bruge. Det nedenstående er blot en kvalificeret gæt fra min side af.

NB: Det er vigtigt at du ikke laver noget forkert i reg-databasen. Det kan gå grueligt galt.

Her finder du info om dine mailkonti i reg-databasen:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager\Accounts

Det er disse "nøgler", som du skal kopiere fra den gamle reg-database til den nye, og så håbe på at det virker.

Start med at lave backup af den nye database, importer nøglerne fra den gamle, åben Outlook Express for at se om det virker. Hvis ikke, så restore den backup du startede med at lave.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. april 2005 - 20:03 #5
citat > jeg har en PC der er gået helt død.
.. hvordan kommer man ikontakt med regedit..??
(er blot meget nysgerig..O))
Avatar billede levich Nybegynder
07. april 2005 - 20:17 #6
Man kan f.eks. flytte harddisken over i en ny computer, hvorpå der er installeret windows i forvejen.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. april 2005 - 20:19 #7
hvor ligger regedit så..??
(altså vi snakker nu om en hd, som ikke er aktiv,hvor windows kører på en anden)
Avatar billede levich Nybegynder
07. april 2005 - 20:32 #8
C:\Documents and Settings\<profile>\NTUSER.DAT
men
http://freepctech.com/pc/002/Windows_registry_faq.shtml

Jeg ved kun hvordan man gør det, når man har en backup af databasen, hvilket jeg ikke regner med at du har, crede.
Avatar billede chrede Nybegynder
10. april 2005 - 13:11 #9
koderne er i mellem tiden dukket op, men tak for jeres bud. jeg fordeler point'sne imellem dem som indlægger et svar.
Avatar billede levich Nybegynder
10. april 2005 - 23:20 #10
Tag selv pointene, da problemet blev uden hjælp herfra.
Avatar billede chrede Nybegynder
10. april 2005 - 23:36 #11
ok