Avatar billede want2learn Nybegynder
10. april 2005 - 20:26 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

rejse forum

synes ikke at kunne finde nogle danske rejse forum hvor andre kan give råd mm. til hvad man evt kan se når man nu skal ud at rejse.

vi havde tænkt på en tur langs den fransk/tyske grænse ned til italien men vil gerne finde ud af hvad skal vi se og hvor kan man overnatte mm.

nogle der kan hjælpe med nogle gode sider hvor de kan give en sådan information/rådgivning !?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. april 2005 - 20:31 #1
Brug noget tid på Lonely planet

http://www.lonelyplanet.com/
Avatar billede edvardj Novice
10. april 2005 - 22:16 #2
Avatar billede sharkman Nybegynder
10. april 2005 - 22:53 #3
Avatar billede sharkman Nybegynder
05. april 2006 - 23:28 #4
Tak for points..
Jeg har selv kørt en tilsvarende tur et par gange, og vi har dels overnattet i vores lille telt eller også har vi fundet et "Zimmer" eller en landevejskro undervejs. Jeg plejer at gå på biblioteket og låne relevant materiale til forberedelse af turen, f. eks. de små, fikse "Turen går til.." eller lignende.
Avatar billede nielspt Nybegynder
15. januar 2009 - 08:27 #5
Selvom tråden er meget gammel, findes interessen vel stadig :-)
Tjek www.godtur.dk - en side jeg har sat op, bl.a. med lidt hjælp fra eksperten af og til.

/Niels
Avatar billede rejsetosse Nybegynder
03. september 2013 - 11:44 #6
Hvis du ønsker en helt anderledes ferie kan jeg klart anbefale dig at tage på ferie på grønland. der er utal af muligheder, ikke mindst er deres fiskeri en kæmpe oplevelse, men der er meget andet du kan udforske den flotte natur på grønland. eller sågar tage en tur på heliski hvor du bliver droppet på toppen af et bjerg også bare skier hele vejen ned til bunden. tag eventuelt et kig her http://www.greenland.com/da/

håber du kommer afsted, for det gør jeg! :-)
Avatar billede Jackpo Nybegynder
06. december 2013 - 23:09 #7
Many danish forums are available where we can discuss buy I found http://www.godtur.dk and http://www.rejsestart.dk i have using these forums from the past three years to know what actually travelers demand while they are on tour to another counteries.
From: http://www.denmarkcarsrental.com
Avatar billede mariadanmark Nybegynder
19. maj 2014 - 20:43 #8
Jeg er sådan set enig i, at der ikke findes så mange fora, der favner det hele, men alt efter hvor det er du skal hen, så findes der altid en masse info om det. Jeg har altid bare googlet, og er tit endt på Turen Går Til eller Lonely Planet, som også allerede er blevet nævnt. Selvom det lyder lidt mærkeligt, så har jeg faktisk flere gange brugt www.65-ferie.dk - når jeg har skulle finde info om destinationer, jeg har skulle besøge i Frankrig.

Det er så vidt jeg ved et rejsebureau for ældre mennesker (deraf navnet), hvilket ikke lige er en kategori jeg tilhører endnu, men på den anden side, gider jeg heller ikke ferie, hvor det bare handler om at ligge ved stranden, så hellere få lidt kultur og indhold, og der er gamle mennesker tit bare bedst. Så kig forbi, jeg tror også du kan finde noget du kan bruge til noget.
Avatar billede Solrejsen Nybegynder
24. august 2015 - 20:50 #9
Avatar billede Mia Praktikant
11. oktober 2018 - 15:18 #10
Det er rigtigt nok, at det kan være svært at finde gode rejseforums, hvor man kan stille andre spørgsmål omkring planlægning af rejser mm.

Det vi plejer at gøre, er at tjekke internettet igennem, for der findes virkelig meget god information derude :-) Vi har planlagt mange udenlandsrejser den vej, og kan kun anbefale dig at gøre det samme. Et fint eksempel på en rejseside er http://backpackingtheworld.dk/ - her kan du finde tips til lidt af hvert, og den bliver hele tiden opdateret med nye tips og råd.

Jeg håber, det kan hjælpe dig lidt på vej :-)
Avatar billede Simontoftesen42 Praktikant
03. november 2019 - 20:24 #11
Hej

Der er mange gode rådgivnings sider og prissammenligningsider på nettet. Jeg bruger personligt https://billigefesttelte.dk/ til at finde billige telte og dermed tage på ekstremt billige ferier på campingpladser i udlandet.

Vh
Simon